طراح و تصویرگر کتاب‌های کامیک تأکید کرد؛

لزوم استمرار رویداد داستان مصور دفاع مقدس

«حسینی» گفت: استمرار مسیر رویداد داستان مصور دفاع مقدس استان کرمان سرآغاز یک حرکت درست، مؤثر و مفید برای تولید محصولات فرهنگی است.
کد خبر: ۶۶۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴ - 17May 2024

لزوم استمرار رویداد داستان مصور دفاع مقدس

گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «سید مصطفی حسینی» طراح و تصویرگر کتاب‌های کامیک در جریان برگزاری نخستین رویداد آموزشی - تولیدی داستان مصور دفاع مقدس استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: در دوره آموزشی و کارگاه عملی طراحی کامیک براساس داستان های دوره دفاع مقدس، سعی می کنیم همراه با کار عملی، صفر تا صد تولید یک داستان مصور را در قالب چهار تا پنج صفحه پیش ببریم.

 

وی با بیان اینکه نحوه داستان پردازی، شیوه پنل بندی و سکانس بندی داستان، و رنگ آمیزی از اهم موارد مطرح شده در کارگاه هاست، افزود: شرکت کنندگان در این دوره با تکنیک های مختلف، داستان هایی را از خاطرات سرداران و قهرمانان دوره دفاع مقدس استان کرمان انتخاب کرده و تولید کامیک ها را بر این اساس پیش می برند.

 

طراح، نویسنده و کارگردان انیمیشن با بیان اینکه هنرجویان در این دوره سه روزه، خط تولید کامیک از مرحله اولیه تا پایان را تجربه می کنند، گفت: کامیک رسانه خوب و قدرتمندی ست که می تواند به بهترین نحو پاسخگوی نیاز ما باشد برای تبدیل مفاهیم و محتواهای زیادی که در اختیار داریم به قالبی جذاب و خواندنی برای مخاطبین کودک و نوجوان.

 

وی با اشاره به اینکه سرعت بالا و هزینه پایین تولید کامیک در مقایسه با انیمیشن و رسانه های مشابه، ادامه داد: این رویداد قدم خیلی خوب و درستی در این راستا هست که در آن هم شناسایی استعداد اتفاق می افتد و هم فرصت تجربه کار تیمی و گروهی برای شرکت کنندگان فراهم می شود.

 

حسینی تصریح کرد: اگر این مسیر را تداوم پیدا کند و تکرار شود و در ادامه، راه ارتباط بین تولیدکننده و مخاطب نیز هموار گردد تا محصولات تولید شده به دست مخاطب برسد و بازخورد و نظر مخاطب به تولید کننده ها برگردد و این چرخه ادامه یابد، سرآغاز یک حرکت درست و مؤثر و مفید برای تولید محصولات فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در دوره، سابقه فعالیت در انیمیشن دارند و با تصویرگری و نقاشی آشنا هستند، افزود:

تنها با تولید محصولات باکیفیت در قالبهای جذابی همچون کامیک و نظایر آن است که می توان به شکلی موثر، زمینه انتقال فرهنگ و ارزشهای بومی به نسل‌های آینده را فراهم کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها