وزیر امور خارجه نماد مقاومت حزب‌الله را دریافت کرد

امیرعبداللهیان در جریان سفر به لبنان و حضور در منطقه مرزی با فلسطین اشغالی، از مقامات حزب‌الله بخشی از بالگرد یسعور اسقاطیل را به عنوان نماد مقاومت دریافت کرد.
کد خبر: ۵۸۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ - 29April 2023

وزیر امور خارجه نماد مقاومت حزب‌الله را دریافت کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان دیدار از منطقه مارون‌الراس در جنوب لبنان بخش‌هایی از بالگرد اسقاطیل ارتش رژیم صهیونیستی را که در جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله لبنان، ساقط شده بود، از مقامات حزب‌الله دریافت کرد.

انهدام بالگرد‌ها و تجهیزات رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، از سوی نیرو‌های حزب‌الله یکی از مهمترین دلایل شکست رژیم صهیونیستی در این نبرد بود.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به لبنان بعد از تصدی وزارت خارجه است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به مسکو و رایزنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، در اولین سفرش به لبنان، ۱۴ مهر ۱۴۰۰ به این کشور رفت و در این سفر با مقامات و شخصیت‌های لبنان از جمله سید حسن نصرالله موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی چهارم فروردین ۱۴۰۱ و برای دومین بار پس از سفر به دمشق راهی لبنان شد و برای سومین بار در شامگاه پنجشنبه ۲۲ دی در رأس هیأتی سیاسی راهی لبنان شد و در مدت حضورش در بیروت با مقامات لبنانی و از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها