نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

اصلاح نظام یارانه‌ها وضعیت قدرت خرید مردم و صرفه‌جویی را بهبود می‌بخشد

عباسپور گفت: وضعیت پرداخت یارانه باید در کشور اصلاح شود و به دنبال آن قدرت خرید مردم هم باید افزایش یابد تا از رانت، فساد و مصرف بیهوده انرژی کشور جلوگیری شود.
کد خبر: ۵۸۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴ - 13April 2023

اصلاح نظام یارانه‌ها وضعیت قدرت خرید مردم و صرفه‌جویی را بهبود می‌بخشد«روح‌الله عباسپور» نماینده مردم آوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در صرفه‌جویی انرژی و قیمت پایین آن که آثار مخربی بر تولید در کشور دارد، اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان، ایران ۸۵ میلیونی به اندازه کشور چین و نصف اروپا مصرف انرژی دارد. بنزین در کشور سه هزار تومان است در صورتی که بنزین در ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی نزدیک 40 هزار تومان قیمت دارد در حوزه برق و گاز هم اوضاع به همین شکل است.

وی افزود: قیمت پایین انرژی باعث مصرف بیش از اندازه آن شده است. بزرگ ترین مزیت کشور که می توان با آن ارزآوری و زیرساخت های کشور را ساخت، انرژی است. دولت‌مردان به دلیل هراس از مردم، شهامت افزایش قیمت انرژی را ندارند که باعث هدر رفت منابع کشور در این حوزه و دیگر حوزه ها می شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع گفت: یارانه در کشور برای تقویت افراد فرو دست پرداخت می شود، اما کسانی از یارانه واقعی و انرژی ارزان قیمت استفاده می کنند که از نظر مالی مشکلی ندارند. به هر میزان که تعداد ماشینها و متراژ خانه های ثروتمندان افزوده شود میزان بهرمندی آن ها از یارانه بیش تر می شود.

عباسپور ادامه داد: دولتمردان به دنبال رضایت مردم هستند و نه منافع آنها، به همین دلیل مشکلات کشور رفع نمی شود. کارشناسان می‌گویند اقتصاد بیمار است؛ اما تومور سرطانی اقتصاد در یارانه خلاصه می‌شود. باید وضعیت پرداخت یارانه در کشور اصلاح شود و به دنبال آن قدرت خرید مردم افزایش یابد که از رانت، فساد و مصرف بیهوده انرژی کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها