امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه:

رمضان فرصت غنی برای تزکیه نفس، روح و اخلاق مومنان است

ماموستا «نوری» با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان سراسر رحمت برای مسلمانان است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت غنی برای مومنان بوده که تزکیه نفس، روح و اخلاق کنند.
کد خبر: ۵۸۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ - 06April 2023

رمضان فرصت غنی برای تزیکه نفس، روح و اخلاق مومنان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «هاشم نوری» امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماهی است که خداوند جداگانه آن را برای امت محمد رسول الله(ص) قرار داده که در طول تاریخ فضایل فراوانی در این ماه ثابت شده است.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان سراسر رحمت برای مسلمانان است، افزود: ماه مبارک رمضان فرصت غنی برای مومنان بوده که تزکیه نفس، روح و اخلاق کنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه عنوان کرد: به فرموده حدیث پیامبر اکرم(ص)، در ماه رمضان درب های بهشت باز و در درب های جهنم بسته خواهند شد در واقع ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و مسلمانان جهان با قرائت قرآن فضیلت این ماه را نشان می‌دهند.

ماموستا نوری تصریح کرد: محمد رسوال الله (ص) می‌فرمایند ماه رمضان ماهی است که خداوند روزه آن را واجب کرده بر شما، لذا هر بنده مومن و ایمان دار با اخلاص ماه مبارک رمضان را روزه بگیرد تمام گناهانش نزد خداوند بخشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 10  روز اعتکاف در ماه رمضان به عنوان شب‌های لیله‌القدر نام گذاری شده که معادل هزار ماه و طبق آیات قرآن معادل 83 سال بندگی است و با توجه به اینکه عمر امت پیامبر اکرم (ص) زیر صد سال است اعتکاف در ماه رمضان برابر با 83 سال است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه، عنوان کرد: در روایتی از رسول‌الله (ص) نقل شده است که هر کسی بعد از ماه رمضان «شش روز از ماه شوال را روزه بگیرد؛ اجرش همچون روزه گرفتن در تمام سال است. همچنین می‌فرمایند قرآن در ماه مبارک رمضان برای هدایت انسان نازل شده است.

ماموستا نوری با اشاره به اینکه قرآن کریم منشور اخلاق و رفتار انسان ها است، گفت: قرآن کریم بیان حق و باطل می‌کند و وعده پیروزی نهایی حق بر باطل را می‌دهد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بزرگترین فرصت برای ایمان داران است، یادآور شد: از مومنان درخواست داریم در این ماه مبارک حرمت شکنی نکنند و حرمت این ماه عزیز را نگه دارند.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها