مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان:

هدف از اعتکاف رسیدن به رشد و تعالی است

حجت‌الاسلام‌ «رنجبر» گفت: هدف از اعتکاف رسیدن به رشد و تعالی است و احکام اعتکاف برای معتکفان تبیین شود تا مراحل اعتکاف به درستی توسط معتکفان صورت گیرد.
کد خبر: ۶۴۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱ - 14January 2024

هدف از اعتکاف رسیدن به رشد و تعالی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، نشست هماهنگی ستاد عملیات چله انقلاب و اعتکاف رجبیه که با حضور کارشناسان ادارات کل کردستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «نادر رنجبر» مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان در این نشست، محتواسازی برای مراسم معنوی اعتکاف را از ضروریات دانست و اظهار داشت: در برنامه معنوی اعتکاف بحث محتواسازی ضروری است چراکه انگیزه حضور در اعتکاف یک انگیزه الهی است.

وی با اشاره با اینکه هدف از اعتکاف رسیدن به رشد و تعالی است، گفت: بحث محتوا، حضور روحانیون خلاق و خوش‌ذوق و آگاه به دانش روز برای برنامه اعتکاف ضروری است، چراکه احکام اعتکاف برای معتکفان تبیین شود تا مراحل اعتکاف به درستی توسط معتکفان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام رنجبر تصریح کرد: مراسم اعتکاف سال جاری بیشتر در چهار شهرستان بیجار، قروه، کامیاران و سنندج برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها در صورت تقاضای مردمی اجرا می‌شود. اعتکاف دانشجویی در شهر سنندج صورت می‌گیرد و اعتکاف دانش‌آموزان متناسب با محتوای سن و سال آنان در بیجار و قروه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها