دبیر اجرایی جشنواره مردمی عمار خبر داد؛

رقابت پاورپوینت‌ها در بخش «لوح نگار» جشنواره عمار

دبیر اجرایی جشنواره مردمی عمار از رقابت تولیدکنندگان آثار ارائه محتوا مثل پاورپوینت و پرزی در این جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ - 09November 2015

رقابت پاورپوینت‌ها در بخش «لوح نگار» جشنواره عمار

«سید رسول منفرد» دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار، در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس گفت: نرم افزارهای ارائه محتوا مثل «پاورپوینت» و «پرزی»، ابزاری در دسترس همه هستند که میتوانند همانند فیلم، محتواهای مختلفی مثل داستان و قصه یا یک حرف جدی، مثل مقاله سینمایی را ارائه کنند.

وی اظهار داشت: علیرغم تولیدات خوبی که در این حوزه وجود دارد و معمولا خیلی از ما بارها از این گونه محصولات استفاده کرده ایم، این آثار در جایی ضریب پیدا نمیکنند و دیده نمیشوند، به همین دلیل، در جشنواره عمار تصمیم گرفته شده است بخشی برای این قالبها در نظر گرفته شود.

منفرد در خصوص رویکردهای جشنواره عمار در قبال این ابزارها گفت: اولویت جشنواره در استفاده از این ابزار ترغیب مردم برای ثبت و رسانهای کردن سوژههای زمین مانده و روایت بخشها و اتفاقات تاریخی  است، چرا که معمولاً بسیاری از جوانان و بزرگترها به عنوان بخشی از مهارت های عمومی کامپیوتر با نرم افزارهایی مثل پاورپوینت آشنا هستند و می توانند از آن استفاده کنند.

دبیر اجرایی جشنواره عمار، ادامه داد: بُعد دیگر اهمیت این بخش، گستردگی مخاطب آن است چرا که امروز، در خیلی از مکانهای آموزشی و کلاسهای درس از ابزار پاورپوینت برای ارائه محتوا استفاده میکنند و مدارس زیادی مجهز به سیستم نمایش روی پرده برای این فایلها هستند.

منفرد، بیان کرد: علاقهمندان و تولیدکنندگان فایلهای پاورپوینت یا پرزی و سایر نرم افزارهای ارائه، میتوانند در بخش «لوح نگار» ششمین جشنواره مردمی عمار شرکت کنند، موضوعات قابل قبول برای آثار پاورپوینت همانند موضوعات بخش فیلم است، یعنی شرکت کنندگان می توانند آثار خود با موضوعاتی  مثل تاریخ معاصر ایران، نقد درون گفتمانی، بیداری اسلامی و جهانی، اقتصاد مقاومتی، ایران و آمریکا را جهت شرکت در جشنواره ارائه کنند.

وی، با اشاره به اینکه جشنواره عمار، در بخش «لوحنگار» و «پاورپوینت»، همانند سایر بخشها، به دنبال ثبت سوژهها و مضامین مغفول مانده است، اظهار داشت: جشنواره عمار، آماده است این سوژه ها و محصولات را در اختیار فیلمسازان یا نهادها و مراکز آموزشی و هر جا که امکان استفاده از آن ها را دارند قرار دهد.

گفتنی است ششمین فراخوان جشنواره مردمی فیلم عمار، دی ماه 94 همزمان، در تهران و نقاط مختلف کشور، برگزار میشود و متقاضیان شرکت در بخش لوح نگار می توانند تا 20 آذر با مراجعه به تارنمای AmmarFilm.ir،آثار خود را ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها