سیاهکلی در نشست ملی پژوهشگران دفاع مقدس:

شناسایی ذائقه کاربران ایرانی در فضای مجازی موجب تحریم‌های دقیق شده است

جانشین فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح گفت: خوداظهاری یک اصل در فضای مجازی است و در این اصل کاربر نشان می‌دهد که ذائقه‌اش چیست. لذا مراکز اطلاعاتی‌ای که در خدمت آمریکا و صهیونیسم است به راحتی می‌توانند براساس ذائقه‌های ما تصمیم‌گیری کنند و براساس شناخت همین ذائقه‌ها تحریم‌ها را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ - 05October 2015

شناسایی ذائقه کاربران ایرانی در فضای مجازی موجب تحریم‌های دقیق شده است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "لطفالله سیاهکلی" جانشین فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح در کارگاه خانواده و فضای مجازی که صبح امروز در نشست ملی پژوهشگران دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: خوداظهاری یک اصل در فضای مجازی است و در این اصل کاربر نشان میدهد که ذائقهاش چیست. لذا مراکز اطلاعاتیای که در خدمت آمریکا و صهیونیسم است به راحتی میتوانند براساس ذائقههای ما تصمیمگیری کنند.

وی اضافه کرد: آنها بر اساس شناخت همین ذائقهها تحریمها را انجام میدهند. البته در بحث فضای مجازی تحریمی انجام نمیدهند، چرا که میخواهند دسترسی به اطلاعات داشته باشند؛ بلکه به کشور ما در بحث فضای مجازی نگاه توسعهای داشتهاند.

سیاهکلی گفت: آمریکا به واسطه فضای مجازی از میزان فروش نفت، مکان و خریدار آن اطلاع دارد و گردش حسابها را زیر نظر دارد؛ لذا با دقت بسیاری تحریمها را انجام میدهد.

وی خاطرنشان کرد: راهاندازی شبکه ملی اطلاعات یعنی راهاندازی فضای مجازی، و از این راه، بخشی از اطلاعات ما به خارج از کشور نمیرود و نمیتوانند با دقت تحریم کنند.

سیاهکلی در خصوص ایجاد اشتغال در فضای مجازی گفت: امروزه صنعت و کشاورزی به خوبی نمیتواند عامل ایجاد شغل باشد، اما فضای مجازی با هزینهی کم و فساد کم به دلیل شفافیت آن میتواند ایجاد اشتغال بسیاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی با اینترنت تفاوت دارد ولی برخی در کشور به جای اینکه به دنبال توسعهی فضای مجازی باشند به دنبال توسعه اینترنت هستند.

سیاهکلی در ابتدای این کارگاه به تعریف اینترنت و فضای مجازی پرداخت و گفت: متاسفانه عدم تعاریف یکسان باعث شده است که مسائل مربوط به فضای مجازی به خوبی در کشور پیش نرود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها