امیر نامی در نشست ملی پژوهشگران دفاع مقدس:

فعالیت علمی پژوهشگران فارغ از احساسات و براساس واقعیت باشد

امیر نامی، در اولین نشست ملی پژوهشگران دفاع مقدس گفت: از محققین و پژوهشگران تقاضا دارم فعالیتی علمی، فارغ از احساسات و براساس واقعیت داشته باشند تا زیربنای استراتژیک‌ در دانشگاه ها را بر اساس این نوشته‌ها تبیین کنیم.
کد خبر: ۵۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ - 04October 2015

فعالیت علمی پژوهشگران فارغ از احساسات و براساس واقعیت باشد

به گزارش خبرنگار گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، امیرنامی با بیان اینکه دفاع مقدس یک واقعه بی نظیر در تاریخ ملت ایران است، گفت: دفاع مقدس ما یک واقعه بینظیر و یکی از مهمترین و برجستهترین مقاطع تاریخ ملت ایران است. آنچه ما امروز داریم بر اساس برکتی است که دفاع مقدس برای ما پایهگذاری کرده است.

وی با اشاره به کتابهای که پس از دفاع مقدس تا به امروز به چاپ رسیده است، اظهار کرد: هر آنچه که تا به امروز در خصوص دفاع مقدس نوشته شده 80 درصد آنها احساسی بوده اما آن نبردهای بزرگ یک اساس برای تدوین استراتژیک بوده است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بیان کرد: اگر تلاش امام (ره) نبود انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت. در دهه 60 قصد داشتند از طریق فراماسیون، پستهای کلیدی را اشغال کنند. آن حرکت انقلابی باعث شد که صهیونیستها به استراتژی هایشان دست نیابند. در حقیقت انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را تغییر داد در حالیکه غربیها انقلاب اسلامی را کتمان کرده و فروپاشی دیوار برلین را دومین واقعه استراتژیک در دنیا میدانند.

امیر نامی، بانوان را یکی از عوامل تاثیرگذار در دفاع مقدس دانست و افزود: بانوان بیش از 50 درصد در پیروزی آن دوران سهم دارند. آنان از نخستین روزهای شروع جنگ در خطوط مقدم و بیمارستانهای صحرایی حضور داشته و زیر آتش از مجروحین پرستاری کردند. در پشت جبههها نیز نیازها را فراهم میکردند. همچنین بانوان کشورمان با مدیریت صحیح اسلامی خانواده را اداره میکردند تا رزمنده در خط مقدم آرامش داشته باشد.

وی اظهار کرد: فرهنگ صحیح اسلامی در خانواده های ایرانی با همت و اعتقاد بانوان به دین اسلام، حاکم و پابرجا بود. امروز تهاجم فرهنگی را در بستر شبکه های مجازی شاهد هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز در دو سال گذشته در ابتدا به هجوم، ناتو و شبیخون فرهنگی اشاره کردند. همچنین در هشت ماه گذشته به رخنه فرهنگی و امروز نیز به نفوذ فرهنگی اشاره داشتند و فرمودند نفوذ فرهنگی و سیاسی به مراتب خطرناک تر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است. بیانات رهبری در دو سال گذشته در این خصوص نشان از اهمیت موضوع دارد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدسدر پایان گفت: از محققین و پژوهشگران تقاضا دارم فعالیتی علمی فارغ از احساس و براساس واقعیت داشته باشند تا زیربنای استراتژیک در دانشگاه ها را بر اساس این نوشته ها تبیین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار