مخبر دزفولی در نشست ملی پژوهشگران دفاع مقدس خبر داد

تولید بیش از یک و نیم درصد علم دنیا توسط ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تولید بیش از یک و نیم درصد علم دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: حرکت بزرگ علمی ایران کندشدنی و قابل توقف نیست.
کد خبر: ۵۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ - 04October 2015

تولید بیش از یک و نیم درصد علم دنیا توسط ایران

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "محمدرضا مخبر دزفولی" دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تسلیت به خانوادههای بازماندگان حادثه منا، گفت: این حادثه بیکفایتی، خباثت و دشمنی آل سعود را نشان داد. این حادثه میتوانست تلفات کمتری داشته باشد.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در این شرایط سخت مرحمی برای ملت ایران بود. ما با یک جنگ نیابتی با صهیونیستها مواجه هستیم برخی نام این گروه را داعش، برخی تکفیری و... میگذارند و اینان که نام اسلام را یدک میکشند به دنبال نابودی اصول و ارزشهای اسلامی هستند و در یمن، بحرین و... مردم بیگناه را قتل عام میکنند، اینها جنگ سازمان یافته مقابله اسلام با صهیونیستها را میخواهند به یک جنگ قومیتی مذهبی تبدیل کنند.

دزفولی اظهار کرد: ما انقلاب اسلامی را مدیون امام و خون شهدا هستیم. ما ملت با عظمتی هستیم. هیچ کشوری نباید و نمیتواند به خودش اجازه بدهد به این غرور، ایمان و باور مردم ما کمترین آسیبی وارد کند.

وی با اشاره به جایگاه و وضعیت کشورمان از نظر علمی، گفت: کشور ما در دو دهه اخیر پیشرفت قابل مشاهدهای در علم و پژوهش داشته است و این قابل کتمان نیست. برخیها تصور میکنند که این حرکت بزرگ را میتوان کند یا متوقف کرد اما این واقعیتی است که در کشور ما شکل گرفته و مقطعی هم نیست. این حادثه بزرگی است که می تواند مقدمات تمدن سازی را برای انقلاب اسلامی شکل بدهد لذا اقتصاد مقاومتی از مسیر و معبر جریان علمی و فناوری کشور عبور میکند.

مخبر دزفولی علم و فناری را مقدمه شکل گیری تمدن اسلامی است دانست و افزود: اینها به تدریج در حال فرم یابی است و ماهیت خود را بدست میآورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ما طی 15 سال گذشته در بُعد علمی بسیار خوب عمل کردهایم. در اوایل دهه 90 میلادی، ما را در جریانهای جهانی قبول نداشتند ولی امروز بیش از یک و نیم درصد تولید علم دنیا توسط ایران صورت میگیرد.

مخبر دزفولی با اشاره به گزارش یکی از مراکز معتبر علمی نسبت به پیشرفت علمی ایران گفت: آنها خود نیز واقف به این هستند که ایران پیشرفت علمی دارد و به این امر معترف و البته نگران هستند.

وی با بیان اینکه جهان غرب و کشورهای سلطه گر با استفاده از علم در آداب و سنن زندگی مردم دنیا تاثیر گذاشتهاند، افزود: غربیها تلاش دارند رفتارهای اجتماعی و فردی و بنیاد خانواده از هم پاشیدهشان را به دیگر کشورها(جهان سوم) منتقل کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: قوام خانواده با تولیدمثل است. جهان غرب با تبلیغات خود مردم کشورهای جهان سوم را بر این باور رسانده که ازدواج نکرده و یا در صورت تاهل فرزندی نداشته باشند تا کشور دارای نسل جوان نباشد. در حالی که با تجربیاتی که در دفاع مقدس به دست آوردیم میبینیم که اگر جوانان در آن مقطع نبودند تا از کیان مملکت دفاع کنند، ما پیروز میدان نبودیم. ما امروز یک دفاع مقدس نو را تجربه میکنیم ولی ظاهرش نرم است. حس این جریان مقدس نوین را باید به مردم منعکس کنیم.

مخبر دزفولی رفتار بانوان در صحنههای خانواده و اجتماع را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: رفتار خانمها چه در صحنه خانواده و اجتماع بسیار تاثیرگذار است. بانوان در اجتماع می توانند مفید و در محیط خانواده پرنشاط و توام با عاطفه باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار