عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با دفاع پرس عنوان کرد

مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن با استفاده از قدرت نرم/ ترویج بی حیایی و بی ثباتی خانواده ها در فضای مجازی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از جدی ترین آسیب هایی که می تواند یک جامعه را ویران کند خالی شدن آن از فضای معنوی است که دشمن با استفاده از فضای مجازی و ایجاد شبکه های مختلف اجتماعی به ترویج بی حیایی و برهنگی و از بین بردن اعتماد بین خانواده ها می پردازد.
کد خبر: ۵۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ - 08September 2015

مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن با استفاده از قدرت نرم/ ترویج بی حیایی و بی ثباتی خانواده ها در فضای مجازی

حجت الاسلام سید"مرتضی حسینی"، نماینده قزوین و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  اجتماعی دفاع پرس با اشاره به آسیب های استفاده ی نادرست از فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی که این روزها به شدت در میان تمام اقشار جامعه مورد استفاده قرار گرفته است اگر به درستی مدیریت نشود آسیب های جبران ناپذیری را به جامعه به ویژه نسل جوان و بنیان خانواده ها وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: فضای مجازی یک نوع جنگ نرم است که دشمن به خوبی توانسته با استفاده از آن نسل جوان را مورد حمله قرار داده و با هنرمندی بسیار بالا و هزینه های گزافی که در این زمینه انجام داده است، انواع شبکه های اجتماعی را بدون محدودیت با یک هدف خاص و برنامه ریزی شده ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که دشمن با استفاده از این فضاهای به وجود آمده شبیخون فرهنگی را راه اندازی کرده است افزود: باید به طور جدی با برنامه ریزی و هدفمند با این پدیده که دامن گیر نسل جوان  و خانواده ها شده است مقابله کرد.
 
حجت الاسلام حسینی تشکیل شورای عالی فضای مجازی توسط مقام معظم رهبری را دلیل اهمیت داشتن این موضوع بر شمرد و تصریح کرد: این مساله به قدری مورد  اهمیت است که مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند که امیدواریم تمامی اعضای آن از این فرصت به دست آماده به عنوان یک ابزار استثنایی استفاده کنند و با استفاده از قدرت نرم به مقابله با این شبیخون فرهنگی دشمن بپردازند.
 
وی یکی از جدی ترین تهدیدات فضاهای مجازی  را خالی کردن جامعه از معنویت عنوان کرد و افزود:  یکی  جدی ترین آسیب هایی که می تواند یک جامعه را ویران کند خالی شدن آن از فضای معنوی است  و دشمن  با این هدف به خراب کردن ارزش های دینی و اعتقادی بین نسل جوان و افراد عادی جامعه می پردازد و پس از آن استحکام بنیان خانواده ها را زیر سوال برده و با ترویج بی حیایی برهنگی و بی اهمیت جلوه دادن مقدسات  نقش مهمی را در از بین بردن اعتماد مردم به یکدیگر و نظام خواهد داشت.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که به دلیل استفاده نادرست از فضای مجازی خیلی از خانواده ها در معرض خطر فروپاشی هستند، افزود: زوج های جوان باید با دقت بیشتری در مسیر درست زندگی قرار بگیرند و سعی بر این داشته باشند که از سبک زندگی اسلامی و دینی پیروی کنند تا گرفتار مخاطرات این فضاهای نا امن و پر خطر نشوند چرا که اولین هدف دشمن از ایجاد این همه شبکه ی اجتماعی قطعا از بین بردن اعتماد ها و ارزش های اساسی خانواده ها است که باید مورد توجه زوج ها به ویژه زوج های جوان قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به والدین توصیه می کنیم که حتما فرزندان خود را در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مدیریت کنند تا مبادا با کوچکترین مشکلی در معرض آسیب های جدی این پدیده قرار گیرند.
 
حجت الاسلام حسینی در پایان گفت و گوی خود با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس تاکید کرد: باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی از پیش تعیین شده به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن پرداخت تا نسل جوان ما بدانند که دشمن هدفی جز از بین بردن ارزش ها، اعتقادات و اعتماد بین اعضای خانواده نداشته و ندارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها