عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با دفاع پرس؛

فضای مجازی یکی از مهمترین ابزار جنگ نرم است/امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما رنگ باخته

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از ابزارهایی که به خوبی می تواند در مقابل با تهاجم فرهنگی دشمن قد علم کند استفاده ی صحیح از فضای مجازی است که امروزه از مهمترین ابزار جنگ نرم به حساب می آید.
کد خبر: ۵۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ - 22September 2015

فضای مجازی یکی از مهمترین ابزار جنگ نرم است/امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما رنگ باخته

حجت الاسلام "نصراله پژمانفر" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس اظهار داشت: نباید وقتی هنجار شکنی هایی در جامعه صورت می گیرد بگوییم که کشور ما یک کشور اسلامی نیست، چرا که این هنجار شکنی ها با برنامه ریزی دقیق و هدفمند انجام می شود.

وی افزود: گاهی اوقات با همین هنجار شکنی ها نسل جوان ما را در عرصه ی فرهنگی مورد هدف قرار می دهند و عده ای نیز که از هدفهای برنامه ریزی شده اطلاعی ندارند ناخاسته به آن دامن می زنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب که هدف دشمن در این نوع جنگ فرهنگی بی ارزش جلوه دادن دین مبین اسلام است، گفت:  کسانی که مسئول هستند و متولیان اصلی عرصه فرهنگی باید در مقابل این اهداف و افراد که با برنامه هایی خاص دست به اقدامات ضد ارزشی در کشور می زنند بایستند و مقابله کنند.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهایی که به خوبی می تواند در مقابل با تهاجم فرهنگی دشمن قد علم کند استفاده ی صحیح از فضای مجازی  است که امروزه از مهمترین ابزار جنگ نرم به حساب می آید همچنین امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه در جامعه ما رنگ باخته که مسئولین باید به این مساله بیشتر بپردازند تا بتوانند از اثرات مثبت آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه  باید در مراکز فرهنگی تولید محتوا شود گفت: اگر می بینید که مقام معظم رهبری اینقدر بر فضای مجازی تاکید دارند بر همین اساس است. شورای عالی فضای مجازی باید هر چه سریعتر کار خود را با جدیت شروع و دنبال کند. مراکز فرهنگی مانند دانشگاهها، حوزه های علمیه و... باید به قدری قوی عمل کنند تا کارهای ضد ارزشی که توسط افرادی خاص صورت می گیرد اصلا دیده نشود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید با روحیه ی بسیجی و مقاومت وارد عرصه فرهنگ شد چرا که به فرمایش حضرت آقا جنگ الان جنگ جنگ فرهنگ است و باید با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گفتمان دینی و انقلابی را ترویج کنیم.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب که متاسفانه این را بیاد گفت ما در عرصه فرهنگ خوب عمل نکردیم، افزود:  چرا که اگر خوب وارد میدان می شدیم و اجازه به حضور دشمن در این عرصه نمی دادیم الان در این عرصه مشکلی نداشتیم.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان گفت و گوی خود با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس گفت: ما باید نسل جوان را از اهداف دشمنان آگاه سازیم و با فعالیت درست و به موقع  در عرصه های فرهنگی، به مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن بپردازیم.

انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها