مدیر عامل رسا در گفت و گو با دفاع پرس مطرح کرد:

تغییر ذائقه مردم هدف اصلی دشمن/ روحیه جهادی و بسیجی پادزهری در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن

مدیر عامل خبرگزاری رسا گفت: دشمن سعی بر این دارند که با نفوذ فرهنگی و سوء استفاده از احساسات جوانان در موقعیت های دینی فکر اصیل اسلامی را از جوانان بگیرد و افکار خطرناک خود را جایگزین اعتقادات ارزشمند آنان کنند.
کد خبر: ۵۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ - 21November 2015

تغییر ذائقه مردم هدف اصلی دشمن/ روحیه جهادی و بسیجی پادزهری در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن

حجت الاسلام "محمدمهدی محققی" مدیر عامل خبرگزاری رسا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس گفت: موضوع مهمی که در دوران اخیر خصوصا رویدادهای بعد از برجام  و هشدارهایی که حضرت آقا مکررا به آن اشاره کرده اند، وجود دارد بحث شبیخون فرهنگی است.

وی ادامه داد: دشمن در مقاطع مختلف تاثیر گذاری خود را امتحان کرده است و یکی از راه هایی که روی آن بسیار هزینه کرده تغییر فرهنگ مردم است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی تصریح کرد: روزی کشورهای زیادی مانند ترکیه مهد تمدن اسلامی بودند اما متاسفانه امروزه در اثر بی توجهی متولیان و بزرگان فرهنگی و اقدامات اثر گذار دشمن در عرصه تغییر ذائقه فرهنگی مردم  اسلام ظاهری به وجود آمد و بعد از یک الی دو قرن  نسل هایی پدید آمدند که فقط ظاهرا مسلمان هستند و به عبارت دیگر دشمن از درون  فرهنگ دینی مردم  را ویران کرد.

حجت الاسلام محققی افزود: اگر ما نیز در کشور  بی اهمیت باشیم و مسائل فرهنگی اولویت اول ما نباشد به درد کشورهایی چون ترکیه دچار خواهیم شد، به خصوص بعد از برجام، خطر بسیار نزدیک تر شده است چرا که دشمن سعی دارد از طریق توسعه  برخی از شبکه های اقتصادی داخلی و راه اندازی برخی فروشگاه های زنجیره ای مانند مک دونالد سبک زندگی مردم را به سبک زندگی غربی تغییر دهد و این بسیار خطرناک است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان این مطلب که دشمن در نظر دارد آداب و رسوم اسلامی ما را بگیرد تصریح کرد:  باید با ترویج فرهنگ حماسی، جهادی دفاع مقدس و فرهنگ بسیجی مانع ورود دشمن به عرصه فرهنگ شویم و با یک قدرت نرم از پیش برنامه ریزی شده به مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن بپردازیم.

حجت الاسلام محققی افزود: روحیه ملی، وظیفه شناسی و  ایثارگری ما که برآمده از الگوهای اسلامی و تاریخی ما است مانند یک پادزهر می تواند در مقابله با تهاجمات فرهنگی امروزی، جامعه ما را واکسینه کند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی و تاثیر منفی آن بر نسل جوان گفت: این شبکه ها یک ظرفیت ارتباطی قوی را به وجود آورده اند و قطعا جذابیت های ظاهری  که برآمده از فرهنگ غرب است را نیز به همراه  دارد.

حجت الاسلام محققی افزود: اما در این فضاها و در کنار  شبکه های اجتماعی شبکه هایی با ماهیت ضد دینی و تفرقه افکنانه  توسط دشمن برنامه ریزی شده که به طور گسترده ای فعالیت دارند و در مناسبت های مختلف سعی بر این دارند که با نفوذ فرهنگی و سوء استفاده از احساسات جوانان در موقعیت های دینی فکر اصیل اسلامی را از جوانان بگیرد و افکار خطرناک خود را جایگزین اعتقادات ارزشمند آنان کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها