مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تبیین فرهنگ مقاومت، ره‌آورد فعالیت دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌هاست

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها به‌عنوان مجموعه بین بخشی در تعامل با نیروهای مسلح، آموزش‌وپرورش، جهاد، ارشاد، بنیاد شهید و سایر ساختارهایی که در دفاع مقدس نقش داشتند و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مساعدت‌های دولتی توانسته اقدامات گسترده و ارزنده‌ای را در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به انجام برسانند.
کد خبر: ۵۰۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ - 03March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم معارفه مدیر حفظ آثار دفاع مقدس مشهد اظهار داشت: این اداره‌کل ۲ مأموریت مشخص و ممتاز دارد و آن حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت است.

وی افزود: تحقق این ۲ مأموریت را با صد زبان پیگیر هستیم. دامنه وظیفه‌مندی این مأموریت‌ها عام و مطلق است و آحاد جامعه برای تحقق آن‌ها باید تلاش کنند.

این مسئول در ادامه به گسترش مأموریتی اداره‌کل حفظ آثار در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها که متشکل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و جوانان آتش به اختیار هستند پرچمدار نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: این دفاتر در سه سال فعالیت خود در تعامل با ساختارهای اداری در شهرستان‌ها اقدامات ستادی، دبیرخانه‌ای و مطالبه مأموریت حفظ آثار در شهرستان‌ها را دنبال می‌کنند و اجرائیات را دستگاه‌های اداری و ساختارها پیگیر هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به‌ضرورت راه‌اندازی مدیریت حفظ آثار در شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار استان با تکیه بر ظرفیت‌های خود پیگیر مأموریت‌ها در مشهد بوده اما در بعضی حوزه‌ها به دلیل گسترش شهر و مأموریت این مهم مغفول مانده است، بر همین تصمیم بر آن شد تا مدیریت حفظ آثار در شهر مشهد راه‌اندازی شود تا با مساعدت و همراهی فرمانداری مشهد و دستگاه‌ها در تحقق تمام مأموریت‌ها اقدام شود.

وی تأکید کرد: این ساختار مردم‌نهاد و بین بخشی منشأ برکات زیادی در سطح شهرستان‌ها شده و در تعامل با نیروهای مسلح، آموزش‌وپرورش، جهاد، ارشاد، بنیاد شهید و سایر ساختارهایی که در دفاع مقدس نقش داشتند و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مساعدت‌های دولتی توانسته اقدامات گسترده و ارزنده‌ای را در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام دهند.

این مسئول در ادامه به مأموریت اصلی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اشاره کرد و یادآور شد: اولویت این اداره‌کل در مشهد ساخت و بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان است که در ضلع شرقی بوستان کوهسنگی واقع‌شده و عملیات عمرانی آن با سرعت جریان دارد. امیدواریم عملیات عمرانی این پروژه با حمایت شورای ششم و دولت انقلابی در این مقطع به اتمام برسد و هر چه سریعتر شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به موضوع شهدای گمنام اشاره کرد و ابراز داشت: پیکر مطهر ۱۱۵ شهید گمنام در ۲۴ نقطه از شهر مشهد به خاک سپرده شدند که یادمان در ۱۶ نقطه احداث‌شده و به بهره‌برداری رسیده است، احداث یادمان در سه نقطه در حال انجام است، در پنج نقطه هنوز اقدامی صورت نگرفته که یکی از این نقاط بوستان کوهسنگی است که با توجه به جاذبه‌ای که این نقطه از شهر برای زائرین داخلی و خارجی بارگاه منور رضوی دارد می‌طلبد مدیریت شهری با اقدام جهادی نسبت به احداث یادمان شهدای گمنام کوهسنگی اقدام کند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: در راستای پاسداشت حماسه دفاع مقدس، ۴۰ مناسبت ملی دفاع مقدس فهرست شده که با ابلاغ استانداری به دستگاه‌ها و ساختارها در مرکز استان و فرمانداری‌ها در جهت تحقق این مهم گام‌های مؤثری در سطح استان برداشته‌شده است که تا پایان سال و همچنین سال ۱۴۰۱ این روند باید حفظ و تقویت شود.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مسئولیت دبیرخانه‌ای گرامیداشت این مناسبت‌ها را بر عهده دارد. بحمدالله این مأموریت با جدیت دنبال می‌شود. امیدواریم با حمایت فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی همه ساختارها در پاسداشت این مناسبت‌ها بیش از گذشته نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار