مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

رسالت کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس ارائه برنامه‌های خلاقانه است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: کمیته‌‌های تخصصی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که مأموریت بررسی، کارشناسی و آسیب‌شناسی برنامه‌های حوزه دفاع مقدس را دنبال می‌کنند علاوه بر ارائه برنامه‌های ابتکاری و عبور از چالش‌ها، موجب پربار شدن جلسات شورای هماهنگی می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰ - 28February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، هشتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس امروز به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) و سایر اعضا در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با تبریک فرارسیدن عید مبعث به مناسبت‌های دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس، تا پایان سال جاری مناسبت‌های روز پاسدار، روز جانباز، روز ملی راهیان نور، روز شهدا و سالگرد عملیات‌های بدر و والفجر ۱۰ باقیمانده مانده است. برخی از این مناسبت‌ها مرجع خاص داشته و محور هماهنگی و پیگیری دارد و برخی به‌صورت عام است و همه باید در گرامیداشت آنها نقش ایفا کنند.

وی در ادامه به کسب رتبه اول توسط استان خراسان رضوی در سامانه ثبت فعالیت‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰ مناسبت ملی و ارزشمند دفاع مقدس در این سامانه ثبت شده که مجموعه فعالیت‌هایی که در هر مناسبت در سطح استان اجرا می‌شود توسط برگزارکنندگان در این سامانه ثبت خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: برای اینکه حرکت رو به رشد استان متوقف نشود و از سوی دیگر خلأها و اشکالات موجود در روند کار برطرف شوند دستگاه‌های اجرایی، ساختارها و تشکل‌های مردمی فعال در حوزه دفاع مقدس نسبت به ثبت دقیق فعالیت‌هایی که در مناسبت‌های پیش‌رو اجرا می‌شود در این سامانه اهتمام داشته باشند.

این مسئول در ادامه با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، تصریح کرد: ذیل این شورا ۱۱ کمیته‌ تخصصی با هدف بررسی، کارشناسی، آسیب‌شناسی و ارائه پیشنهادهای خلاقانه فعالیت دارند. برگزاری جلسات این کمیته‌ها علاوه بر ارائه برنامه‌های ابتکاری و عبور از چالش‌ها، موجب پربار شدن جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به‌ احداث یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان به‌عنوان یک اولویت اشاره کرد و گفت: استان خراسان رضوی در ۱۱۴ نقطه میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است. در ۳۴ نقطه یادمان در دست احداث است، در ۱۵ نقطه هنوز اقدامی در جهت احداث یادمان صورت نگرفته و در ۶۵ نقطه نیز یادمان احداث شده و به
بهره‌برداری رسیده است.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پیگیری مجدانه‌ای در خصوص یادمان شهدای گمنام در حوزه طراحی، تأمین اعتبارات، احداث یادمان و فعال‌سازی هیئت امنای شهدای گمنام جهت برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی دارد.

در ابتدای این نشست سرهنگ محمدرضا حقدادیان مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از روند ثبت فعالیت در سامانه و همچنین برنامه‌های پیش رو به مناسبت گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس ارائه کرد.

همچنین نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع)، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، آستان قدس رضوی، اداره‌کل صدا و سیما، مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، کمیته‌های بانوان و ادبیات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرا در مناسبت‌های دفاع مقدس، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را جهت ارتقا کمی و کیفی برنامه‌ها بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار