مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«ایثار» جزو ذات نیروهای مسلح است

سردار «یوسفعلی‌زاده» با اشاره به شهادت ۲ تن از خلبان ارتش جمهوری اسلامی، گفت: ذات نیروهای مسلح ایثار و ازخودگذشتگی است و خط سرخ شهادت جریان دارد و پر رهرو است.
کد خبر: ۵۰۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ - 24February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم چهلمین روز خاک‌سپاری شهید گمنام تک دشمن در زبیدات در گروه صنایع حضرت یونس وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و رئیس و کارکنان این گروه در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم انبیاء الهی، اولیا، صدیقین و شهدا چون بندگی خدا می‌کردند بهترین بندگان هستند.

وی افزود: پیامبران در جهت اجرای رسالت الهی یک مأموریت را دنبال می‌کردند و ما نیز که پیروان آن‌ها هستیم باید به سیره ائمه اطهار تأسی کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس در بین رزمندگانی که خالصانه در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند اختلافی وجود نداشت. آن‌ها یک هدف را دنبال می‌کردند و آن جلب رضایت الهی و بندگی خداوند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ما باید تلاش کنیم بندگی پروردگار را از پیشکسوتان عرصه‌های جهاد، دیانت، ایثار و شهادت سرمشق بگیریم و زندگی خود را برمدار عبودیت تنظیم کنیم.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به تبیین تأثیرات تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف استان اشاره کرد و ابراز داشت: تدفین شهدای گمنام در جای‌جای استان یک فضیلت غیرقابل‌انکار است. برای اهالی هر منطقه مایه افتخار است که از شهدایی میزبان می‌کنند که اهل کرامت و محبت هستند. آن‌ها در توسل و التجا به این بندگان مخلص خداوند حاجت می‌گیرند؛ بر همین اساس در ارتباط معنوی عمیقی که با این امامزادگان عشق برقرار می‌شود باید در جهت تعالی روحی خود بهره ببریم.

وی تصریح کرد: کارکنان گروه صنایع حضرت یونس (ع) که میزبان شهید گمنام هستند باید در مدت خدمت خود، از این فیض حداکثر بهره را ببرند و تلاش کنند تا با توسل و تجدیدعهد به‌صورت روزانه، با این شهید والامقام مأنوس باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش تشکیل هیئت‌امنای شهید گمنام گروه صنایع حضرت یونس را ضروری دانست و گفت: هیئت‌امنای شهید گمنام گروه که مهم‌ترین وظیفه آن اداره هر چه‌بهتر این امامزاده عشق است باید تشکیل و جلسات آن به‌صورت مستمر برگزار شود و گزارش روند فعالیت‌ها به‌صورت نوبه‌ای به اداره‌کل حفظ آثار استان ارائه شود.

این مسئول تصریح کرد: باید بر اساس یک تقویم مناسبتی برنامه‌های اثرگذار فرهنگی و بصیرتی در ایام‌الله در یادمان شهید گمنام با حضور کارکنان برگزار شود.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به شهادت خلبانان ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شهیدان فلاحی و حنیفه‌زاد با ایثار و فداکاری که از خود نشان دادند مانع بروز حادثه‌ای که جان جمعی از مردم را تهدید می‌کرد، شدند.

این مسئول بیان داشت: ذات نیروهای مسلح ایثار و ازخودگذشتگی است و خط سرخ شهادت جریان دارد و پر رهرو است و سربازی در خط ولایت جاری در بین کارکنان نیروهای مسلح است.

قرائت قرآن توسط حمید شاکرنژاد قاری بین‌المللی قرآن کریم و مداحی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار