مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تشییع شهدای گمنام انسجام‌بخش ویژه‌‌برنامه‌های روز مقاومت است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: حضور پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام و شهید «علی‌اکبر آخوندی» از شهدای تازه شناسایی شده دفاع مقدس در مرکز شهرستان‌ها، شهرها و روستاها باعث انسجام‌بخشی به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت ایام فاطمیه و روز مقاومت هستند و مردم در کنار تکریم شهید سلیمانی به این شهدای والامقام ادای احترام می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ - 02January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، ستاد هماهنگی تشییع شهدای گمنام در مشهد به ریاست «سیدحمید موسوی» سرپرست فرمانداری مشهد و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «امرالله شمقدری» مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران و سایر اعضا در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با خانواده سردار سلیمانی و اعضای ستاد گرامیداشت این شهید والامقام نکات بسیار مهمی اشاره فرمودند که بار معنایی این نکات تا مدت‌های طولانی ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه خدا در سایه مجاهدت‌های شهید سلیمانی به او عزت داد، افزود: یکی از نعماتی که خداوند مرحمت فرموده گشوده بودن باب شهادت است و امت حزب‌الله و امت اسلام با مفهوم و برکات شهادت‌طلبی آشنا و عجین شده‌اند که باید قدردان این نعمت بود.

این مسئول تأکید کرد: اگر مردم به دنبال اقتدار، استقلال و دفع شر ظالمین هستند به صف جهاد بپیوندند زیرا راه عزت در گرو جهاد است. باید همچون شهید سلیمانی که لباس مقاومت را در جبهه بین‌الملل از تن بیرون نیاورد تا اینکه به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید، بود باید همواره در حال جهاد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه خون شهید همچون خون سیدالشهدا (ع) در بستر زمان می‌جوشد خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه و همچنین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، استان خراسان رضوی میزبان پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام و ۲ شهید شناسایی شده دفاع مقدس و مدافع حرم است. پیکرهای مطهر شهدای گمنام و شهید «علی‌اکبر آخوندی» فرمانده گردان سیف‌الله لشکر پنج نصر بعد از ورود به مشهد از طریق پنج محور در شهرهای استان حضور پیدا کرده و فضا را معطر کردند، مردم نیز در شهرهای مختلف با تکریم شهدا به جان و دل خود صفا دادند.

وی تصریح کرد: پیکر مطهر این شهدای والامقام روزانه در ۵۰ نقطه از استان از مرکز شهرستان‌ها تا شهرها و روستاها محور انسجام‌بخشی به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت ایام فاطمیه، روز مقاومت هستند و مردم در کنار تکریم شهید سلیمانی به پیکر این شهدای والامقام ادای احترام می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: با حضور پیکرهای مطهر شهدا هر روز برنامه‌های مختلفی با مسئولیت اجرایی سپاه امام رضا (ع)، توسط نواحی مقاومت و حوزه‌های تابعه و همچنین ستاد تجلیل از شهدا با محوریت فرمانداری‌ها با نقش‌آفرینی همه دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیکر شهدا چهارشنبه ۱۵ دی از مسیرهای پنجگانه وارد مشهد می‌شوند و جهت برگزاری مراسم شب وداع همزمان با شب شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) به حرم حضرت رضا (ع) انتقال می‌یابند.

یوسفعلی‌زاده گفت: پیکر مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس که در ستاد سپاه امام رضا (ع)، استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، بوستان ملت و صنایع حضرت یونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به خاک سپرده می‌شوند صبح پنجشنبه ۱۶ دی در اجتماع فاطمیون که در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود حضور خواهند داشت و عزاداران فاطمی پیکر این شهدا را تا حرم رضوی تشییع می‌کنند و جهت خاکسپاری از آنجا به محل‌های پیش‌بینی شده انتقال می‌یابند.

این مسئول یادآور شد: مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام باید با قدرت، انسجام و رعایت ملاحظات امنیتی، بهداشتی و ترافیکی برگزار شود.

ضرورت برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی در یادمان‌های شهدای گمنام

موسوی نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی و هماهنگی مراسم وداع، تشییع و تدفین شهدای گمنام را به نحو مطلوبی به پیش ببرند.

وی افزود: مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام به پایان می‌رسد اما آنچه مهم است برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی در راستای نشر ارزش‌های اسلامی و انقلابی است، متولیان امر نیز باید با برنامه‌ریزی، حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی یادمان‌های شهدای گمنام را مورد توجه قرار دهند.

سرپرست فرمانداری مشهد تأکید کرد: دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی برای دعوت از مردم برای حضور پرشور در مراسم تشییع و تدفین شهدا از هر ظرفیت تبلیغی استفاده کنند.

موسوی گفت: تشییع شهدای گمنام رویداد بزرگ فرهنگی است لذا فرصت پیش‌آمده را با خدمت به شهدا و مردم که دوستدار شهدا هستند باید غنیمت شمرد و قدر دانست.

سرپرست فرمانداری مشهد تبلیغات محیطی جهت دعوت از مردم برای حضور در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام را ضروری دانست و انعکاس تشییع شهدا را در شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان خواستار شد.

شمقدری نیز در این نشست بیان داشت: تشییع شهدای گمنام یک رویداد معنوی، انقلابی و یک تکلیف بزرگ است که باید به نکویی و در شأن برگزار شود.

وی افزود: شهدا نماد تلاش، عزت، رأفت و اخلاص هستند و امیدواریم تشییع و تدفین شهدا گام دیگری برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار