حجت الاسلام سالک در یادواره شهدای فردو:

جبهه فرهنگی جهان اسلام به برکت خون شهدا شکل می‌گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی، کشورهای جهان اسلام نیازمند جبهه عظیم فرهنگی با سیاست همپوشانی به منظور تعمیق در معارف دین با هدف حاکم کردن دین در جامعه و ایستادگی در برابر سلطه جهانی است و این به برکت خون شهدا ان شاءالله شکل خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ - 15May 2015

جبهه فرهنگی جهان اسلام به برکت خون شهدا شکل می‌گیرد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت سرداران و 114 شهید فردو شب گذشته در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: ژرف نگری در عمق معارف دین کلید بصیرت است. عبادت یک انسان مومن مبتنی بر این ژرف نگری است.

وی افزود: ملت ایران با تکیه بر قدرت دینی، قدرتی را به وجود آورده است که ساختار پوشالی شرق و غرب را به هم ریخته است و این نتیجهی توجه به کلام خدا و رهبری توسط مردم بابصیرت است. هرگاه مردم بابصیرت با رهبری رهبران الهی در مسیر تطبیق محتوای اسلام و قرآن و عترت تلاش کنند، حرکت عظیمی در جهان آفریده میشود که مصداق آن انقلاب اسلامی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در قرن 20 جامعه ایران و بشریت را به قرآن دعوت کرد و ملت ما معیارهای طاغوتی را به معیارهای توحیدی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در شرق و غرب عالم، تفکر اسلام ناب محمدی رشد کرده است، تصریح کرد: این حرکت بستر ظهور مهدی موعود را فراهم میکند و این حرکت، حرکت بزرگی است. لذا بصیرت الهی مساله مهمی است.

حجت الاسلام سالک بیان کرد: نتیجهی بحثم این است که در شرایط کنونی کشورهای جهان اسلام، نیازمند یک جبهه فرهنگی عظیمی با سیاست همپوشانی به منظور تعمیق در معارف دین با هدف حاکم کردن دین در جامعه و ایستادگی در برابر سلطه جهانی هستیم.

وی ادامه داد: با هجمه سنگین دشمنان و با رشد ابزار تکنولوژی، شرایط حال و آینده به گونهای است که باید جبهه مشترک فرهنگی حول محور ولایت شکل گیرد و جامعه ما با معارف دینی در راستای فهم سیاسی تلاش کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه مردم فردو در دوران دفاع مقدس این حرکت را انجام دادند، اظهار داشت: در زمان جنگ این روستا هزار رزمنده داشت. این مردم چنان لیاقتی از خود نشان دادند که رهبر معظم انقلاب 2 بار به این منطقه آمدند و نکاتی را بیان فرمودند و یاد شهدای فردو را گرامی داشتند.

وی با اشاره به 500 جانباز، 5 آزاده و 16 خانواده 2 شهیدی این روستا، تاکید کرد: یکی از بهترین اساتید قرآن یعنی آقای رنجبر که سال گذشته به رحمت خدا رفتند، تربیت یافتهی این روستا هستند. تمامی اینها در سایه روحانیت شکل گرفته و مردم از هدایت روحانیت بهره بردهاند. این عظمت فردوست.

حجت الاسلام و المسلمین سالک گفت: فردو یک عظمت دیگری نیز دارد که آن مرکز هستهای فردو است و شهدای هستهای نیز نامشان در کنار نام شهدای فردو است و امروز متاسفیم که چرا باید این مرکز تعطیل شود و جای نگرانی دارد. تیم مذاکره کننده باید در این خصوص به مردم پاسخ بدهند.

وی افزود: ما در شرایطی زندگی میکنیم که 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد. در این سالها تحریم بودهایم و دشمنان علیه انقلاب اسلامی از هر توطئهای که بود کوتاهی نکردند. جریان منافقین، ترور نخبگان، جنگ تحمیلی با خسارت فراوان مادی و جانی، تحریم اقتصادی، سیاسی، نظامی، تهدید فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ فرهنگی به راه انداختند اما تاکنون نتوانستهاند این مردم را به زانو در بیاورند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به مقایسه انقلاب در سایر کشورها پرداخت و گفت: در لیبی پس از 5-4 سال مردم را به زانو درآوردند ولی ملت ما در فراز و فرودها، قدرت و استقامت خود را نشان داده است. آخرین حربهی دشمن تحریم اقتصادی است، اما سوال این است که چرا تاکنون نتوانستهاند مردم را به زانو دربیاورند؟

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیای استکبار با اعمال این تحریمها، ابتکار عمل را به دست مردم و رهبری داده است.

حجت الاسلام سالک در بخش دیگری از صحبتهای خود به یکی دیگر از توطئههای استکبار علیه جهان اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در جریان 11 سپتامبر جورج بوش به القاعده در افغانستان حمله کرد و میخواست به ایران نزدیک شود. سپس به عراق حمله کرد. صدام در حالی که مزدور اینان بود و عضو سازمان سیا آمریکا بود را چرا از سر راه برداشتند، چون صدام قدرت عربیتش رشد کرده بود و میخواست حاکم کشورهای عربی بشود و این مغایر با خواستهی آمریکا بود.

وی افزود: عربستان امروز به نمایندگی از آمریکا به یمن حمله میکند. آل سعود، ان شاءالله سقوط خواهد کرد. حاکمان این کشور به دنبال حاکم کردن توحش در جهان اسلام هستند که موفق نخواهند شد. پیش بینی ما این است که یمن پیروز خواهد شد و آل سعود، سقوط میکند و این یعنی مرگ آمریکا و اسرائیل در منطقه و این به برکت خون شهدا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی بیان داشت: داعش بلای جان استکبار خواهد شد و دامن خودشان را میگیرد.

وی در رابطه با مذاکرات گفت: امروز آمریکا نیاز به مذاکره دارد و ما نیازی نداریم.

حجت الاسلام سالک با اشاره به توطئههای استکبار برای براندازی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 2000، 150 طرح برای براندازی انقلاب اسلامی طراحی کردند، اما میبینیم که امروز در جهان پرفروشترین کتاب در نمایشگاهها، قرآن، نهج البلاغه و نهج الفصاحه است و امروز در 75 کشور دنیا مراسم عزای اباعبدالله الحسین(ع) برگزار میشود و آمریکا به قدرت اسلام پی برده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رمز موفقیت مردم در این جمله است که مَثل مردم و رهبری مثل خانه خداست و مردم باید به سمت رهبری بروند. این رمز باید حفظ بشود و آینده از آن ملتهای آزاده است.

حجت الاسلام سالک در پایان به پیامهای این نشست اشاره کرد و گفت: نخست اینکه برگزاری یادوارههای شهدا سنگر قدرتمندی در مقابل دشمنان اسلام است. دوم وحدت امت حول محور ولایت است. سومین پیام این است که مردم فردو و ملت ایران با آگاهی و بصیرت امید به پیروزی مسلمانان جهان دارند. لذا ایستادگی مردم یمن رسوایی برای عربستان و آمریکا دارد.

همچنین پیش از برگزاری این مراسم قبور مطهر تعدادی از شهدای فردو که در گلزارشهدای قم مدفون هستند غبارروبی و عطرافشانی شد.

لازم به ذکر است روستای فردو در دوران دفاع مقدس 114 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که نسبت به جمعیت بیشترین شهید را در بین سایر روستاهای کشور دارد. از این رو فردو روستای نمونه ایثارگری کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها