صبح امروز

یادواره سرداران و 114 شهید روستای نمونه ایثارگری فردو برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای روستای نمونه ایثارگری فردو صبح امروز باحضور حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در حسینیه شهدای این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲ - 15May 2015

یادواره سرداران و 114 شهید روستای نمونه ایثارگری فردو برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آخرین بخش از مراسم گرامیداشت شهدای روستای فردو پس از برگزاری مراسم در تهران و قم طی دو شب گذشته، صبح امروز باحضور مردم روستای فردو و جمعیت عاشقان شهدا که از قم به فردو آمده بودند، در حسینیه شهدای این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در این مراسم بیان داشت: ما همواره در حالت آماده باش به سر میبریم و چیزی تمام نشده است و نباید خیالمان راحت باشد چون دفاع همچنان باقیست.

وی افزود: تازه دشمن به ما آگاه شده است. آن وقتی که دشمن بعثی به ایران حمله کرد، فکر این را نمیکرد که انقلاب اسلامی منطقه را فرابگیرد و روزی اسرائیل در برابر ایران به زانو درآید. تروریستها 3 سال قبل به شام یورش بردند. تصور میکردند که میتوانند دمشق را بگیرند اما شکست خوردند در نتیجه آماده شدند تا به سوی عراق بیایند و شعارشان این بود که امروز بغداد، فردا تهران. آنها تمامی تروریستها را از همهی جهان جمع کردند تا با تشکیل ارتش وحشی ویژهای شام و بغداد را به خون بکشند. به دروازهی بغداد که رسیدند، آنهایی که از شهدای دفاع مقدس درس آموخته بودند مقاومت کردند و شکستشان دادند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: 4 سال گذشته دشمن هنوز قدرت ما را درک نکرده بود. حتی تا یک ماه گذشته. وقتی عربستان به یمن حمله کرد و پس از آن اعلام آتش بس کردند، دیدند نیروهای انقلابی دارند تمام یمن را میگیرند. دشمنان انقلاب اسلامی واقعا درمانده شدهاند و میفهمند انقلاب اسلامی چه عظمتی دارد.

وی بیان کرد: امروز میفهمند که این فدائیان اسلام به این راحتیها عقب نشینی نمیکنند، لذا یمن را شخم میزنند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: اکنون دشمن نسبت به ما کینه بیشتری دارد و دستش آمده است که ما که هستیم. این که خانوادههای فردو شهید تقدیم انقلاب اسلامی میکنند به چه معنا است. وزیر سابق دفاع آمریکا گفت ریشهی ملت ایران را باید خشکاند چون آنها ملت ایران را شناختهاند. دشمن ما وحشیتر شده است لذا کار ما نیز تمام نشده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس رزمایشی برای نبردی است که در پیش روی داریم، اظهار داشت: جوانان فردویی باید خود را برای نبردهای بعدی آماده کنند. خاطرات دفاع مقدس باید گفته شود و به تاسی از رهبر معظم انقلاب چفیه را که نماد رزم است از خود جدا نکنیم.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: برخی ایراد میگیرند که چرا با این صحبتها مردم را نگران میکنید اما واقعیت این است که باید در رکاب حضرت صاحب الزمان(عج) بجنگیم.

وی ادامه داد: در هر منطقهای در یادوارههای شهدا شرکت میکنم میبینم که یادوارهها پر رونقتر از سالهای گذشته برگزار میشود. این همایش به این معنا است که ما ننشستیم بلکه چمباته زدهایم و به موقع خود برمیخیزیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شوق رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانوادههای شهدا گفت: یکی از محافظان رهبری به بنده گفت که نشاط حضرت آقا زمانی که در جمع خانوادههای شهدا قرار میگیرند، بی نظیر است.

وی تاکید کرد: این روستا با این تعداد جانباز و شهیدی که تقدیم کرده است، نشان میدهد که جوانانش برای نبرد بزرگ آمادهاند و در روایات آمده است که وقتی یاران حضرت حرکت میکنند دشمنان از رعب از آن منطقه خارج میشوند. که ما نمونه کوچکی از آن را امروز توسط سردار قاسم سلیمانی میبینیم.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه به طور متوسط در وصیتنامههای شهدا 4 بار از ولایت فقیه اسم به میان آمده است، گفت: ما باید پشتیبان ولی خود باشیم.

پیشنهاد حضور جمعی از پدران شهدای فردو در محل مذاکرات ایران و 1+5

وی در پایان به ارائه پیشنهادی پرداخت و گفت: برخی از کشورهای منطقه وقتی وزیر امور خارجهشان به جایی برای مذاکره میرود، سران قبایل را به عنوان هیاتی به همراه خود میبرد و نشان میدهد که پشتوانه ما این قبائل هستند. پیشنهاد من این است که مذاکره کنندگان تیم هستهای نیز تعدادی از خانوادههای شهدای فردو که مظهر قدرت ما هستند را به همراه خود ببرند تا متوجه بشوند که فردو کجاست و مردان فردو چه کسانی هستند.

این پیشنهاد که با تکبیر حاضرین و اهالی روستا و خانوادههای شهدا مورد تایید قرار گرفت، در ادامه پدر شهید احمد کربلای علی، ضمن قرائت وصیتنامه فرزندش گفت: میخواهم به آمریکا بفهمانم که هیچ غلطی نتوانسته بکند و نمیتواند بکند.

روستای شهید پرور فردو که از توابع بخش کهک شهرستان قم است در دوران دفاع مقدس 114 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و همچنین میزبان پیکرهای مطهر 3 شهید گمنام است. فردو در میان روستاهای کشور به نسبت جمعیت خود بیشترین شهید دارد.

لازم به ذکر است، بامداد امروز پدر شهید محمدرضا عسکری از اهلی روستای فردو نیز به رحمت خدا رفت و مراسم تشییع این پدر شهید بعد از ظهر امروز در فردو برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار