حجت الاسلام ماندگاری در مراسم گرامیداشت شهدای فردو:

حسرت، اتمام حجت و غربت پذیرایی مهمانی شهداست

حجت الاسلام ماندگاری گفت: در مهمانی شهدا 3 پذیرایی وجود دارد. نخست حسرت است که چرا جا ماندیم. دوم اتمام حجت است که دنیا حساب و کتاب دارد و سومین پذیرایی غربت است.
کد خبر: ۴۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲ - 14May 2015

حسرت، اتمام حجت و غربت پذیرایی مهمانی شهداست

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت 114 شهید روستای فردو(روستا نمونه ایثارگری کشور) شب گذشته با حضور جمعی از اهالی این روستا در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در این جلسه اظهار داشت: مهمانی شهدا در شب شهادت امام موسی کاظم(ع) حال و هوای ویژهای دارد. در مهمانی شهدا 3 پذیرایی وجود دارد. نخستین پذیرایی حسرت است. هرکس ذرهای بفهمد که شهدا کجا رفتند و به کجا رسیدند حسرت میخورد. اینها از پدر و مادر خود و اساتید جلو زدند.

وی ادامه داد: اولیای خدا آرزویشان شهادت بود. امام کاظم(ع) در سالهای نخستی که در زندان بود میفرمودند: خدایا ممنونم که مکان خلوتی برای مناجات در اختیارم گذاشتی. اما نمیدانم چه گذشت که امام در آخرین روزهایی که در زندان بود، آرزوی شهادت میکرد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه ذرهای از مقام شهدا در زیارتنامه شهدا بیان شده است، تصریح کرد: اینان برگزیده خدا بودند. اینان یاران بدر و احد پیامبر بودند. اینان یاران کوچه بنی هاشم حضرت فاطمه(س) بودند. اینان یاران غربت امام حسن(ع) بودند. اینان یاران عاشورای امام حسین(ع) بودند.

وی تاکید کرد: امام مقام اینان را فهمید لذا فرمودند خدایا من را با بسیجیها محشور کن. تعدادی از رزمندگان از آیت الله مشکینی پرسیدند، ما در شب عملیات با لباس خونی نماز میخواندیم، نماز ما اشکالی ندارد. ایشان فرمودند آرزوی من این است که نمازهایی که 20 سال با لباس تمیز خواندهام را با یک نماز شما با آن لباس خونی در شب عملیات عوض کنم.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه دومین پذیرایی شهدا را اتمام حجت دانست و بیان کرد: امام کاظم میفرمایند "از ما نیست کسی که سرش در حساب و کتاب نباشد." شهدا این را فهمیدند. خداوند نیز میفرمایند اهل جهنم کسانیاند که فکر میکنند حساب و کتاب نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهدای فردو و سایر شهدا این معنا را فهمیدند که حساب و کتاب جدی است. امروز بزرگترین مشکل همهی ماها این است که حساب و کتاب الهی را به شوخی گرفتهایم. شهدا این را فهمیدند که ثانیه ثانیه عمرشان را حساب میکنند و حساب کننده دقیق است.

رئیس موسسه تفحص سیره شهدا افزود: یکی از رزمندگان شبی سر در زیر پتو برده بود و گریه میکرد. وقتی از او پرسیدند که چرا گریه میکنی؟ گفت: داشتم به حساب خودم رسیدگی میکردم که دیدم چند روزی است رکوعم کوتاهتر شده است.

وی بیان داشت: شهدا اگر به این مقام رسیدند به این دلیل بود که حساب و کتاب را جدی گرفتند. امروز ما بلایی سر خودمان آوردهایم که حال حساب و کتاب هم نداریم. روز قیامت یوم الحساب است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه حساب و کتاب همگانی است، اظهار کرد: برخی بی حساب و کتاب به بهشت میروند یعنی حساب و کتابشان سریع انجام میشود. باید باور کنیم حساب و کتاب همگانی است و اینکه به ذره ذره حساب ما رسیدگی میشود.

راوی دفاع مقدس گفت: دیدند شبی شهید مهدی باکری گریه میکند. گفت: مسئولی که برای تدارکات لشکر انتخاب کردهام نسبت به اموال بیت المال دقت ندارد. به اموال بیت المال خسارت وارد کرده است و من در کار او مسئول و مقصرم. هر کس اهل حساب و کتاب باشد، 3 کلمه را فراموش نمیکند. خدا که حسابگر است، قبر که محل حساب است و قرآن که شاخص و میزان برای حساب است.

وی افزود: شهدا در زمان جنگ باور داشتند که خدا ما را یاری میدهد. در جبههها خدا بود و خدا بود و خدا بود.

حجت الاسلام ماندگاری پذیرایی سوم شهدا را غربت عنوان کرد و گفت: هرکس به مجلس شهدا میآید این  غربت را احساس میکند. مجلس اهل بیت(ع) نیز اینگونه است و آدم احساس غربت میکند. خیلی از شهدای ما در سیاهچالههای رژیم بعث به شهادت رسیدند و اینان شهدای غریب هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها