به همت مرکز اسناد اقنلاب اسلامی

چاپ دوم کتاب «خوابگردها»به بازار آمد

چاپ دوم کتاب خوابگردها که بیانگر ارتباط رهبران سازمان مجاهدین خلق با نهادهای اطلاعاتی و نظامی عراق«1358ـ 1381» تألیف دکتر صفاءالدین تبرّائیان است از سوی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۴۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ - 21February 2015

چاپ دوم کتاب «خوابگردها»به بازار آمد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، چاپ دوم کتاب خوابگردها که بیانگر ارتباط رهبران سازمان مجاهدین خلق با نهادهای اطلاعاتی و نظامی عراق«1358ـ 1381» تألیف دکتر صفاءالدین تبرّائیان است از سوی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

این اثر از جمله آثار اسنادی در حوزه تاریخ معاصر کشورمان محسوب می شود حاصل ماهها تحقیق و پژوهش مولف ، در خصوص فعالیت های جاسوسی رهبران و اعضای سازمان مجاهدین خلق با نهادهای اطلاعاتی نظامی حکومت بعثی عراق در دوران ریاست جمهوری صدام است.

 صفاءالدین تبرائیان در این رابطه اظهار کرد: کتاب خوابگردها متشکل از 3 بخش است، بخش اول این کتاب شامل مقدمهای است که درواقع به عنوان یک مدخل و گذرگاه از آن برای درک و فهم بیشتر 2 بخش دیگر کتاب استفاده میشود. در مقدمه کتاب به تاریخچه تکوین و پیدایش سازمان مجاهدین خلق(منافقین) پرداختم.

وی ادامه داد: در این کتاب به اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج اعضای تشکیل دهنده این سازمان از دخمهها و سیاهچالهها وزندانهای رژیم ستمشاهی و ورودشان به جامعه و نحوه تعامل و رویارویی آنها با انقلاب اسلامی، مسئولین نظام تا روخدادهای مربوط به قیام مسلحانه خرداد 60 و اتفاقات دیگری که اتفاق افتاد و بالاخره خروجشان از کشور و برقراری ارتباط با نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صدام، کوچ دسته جمعی اعضای سازمان به اشرف و رویارویی علنی آنها با کشورمان و در واقع زمانی که ماهیت اصلی این گروهک نمایان شده تا آخرین روزهای سقوط حاکمیت بعث عراق پرداختم.

تبرائیان در مورد بخش دوم کتاب خوابگردها گفت: بخش دوم کتاب مربوط به 5 نشست بسیار مهم مسعود رجوی سرکرده فرقه منافقین با روسای مهمترین نهاد اطلاعاتی امنیتی عراق یعنی  المخابرات الامه میباشد.

نویسنده کتاب خوابگردها در همین زمینه عنوان کرد: نشست اول مسعود با سپهبد صابرالدوری بود که هم اکنون در زندان به سر میبرد و به اعدام محکوم شده بود ولی به او حبس ابد دادند.

چهار نشست بعدی با سپهبد طاهرجلیل حبوش بود که گفته میشود همزمان با غیبت مسعود رجوی او هم از انظار عمومی غیب شد. این 5 نشست بسیار مهم بود و محصول ساعت ها گفتوگو است که روی نوار ویدئویی VHC ضبط شده بود که داخل گونی و در یکی از نهادهای امنیتی صدام نزدیک پل الائمه پنهان شده بود.

وی در مورد بخش سوم کتاب خوابگردها گفت: بخش سوم کتاب شامل اسناد و مدارکی است که نویافته بوده و از نهادهای اطلاعاتی، نظامی و امنیتی عراق و همچنین بخشی نیز در تخلیه اولیه قرارگاه مرکزی اشرف بدست آمده است.

صفاءالدین تبرائیان انگیزه خود از نگارش کتاب خوابگردها را این چنین بیان کرد:  در سال 1391 کتابی با عنوان انتفاضه شعبانیه از من منتشر شد که مربوط به جنگ دوم خلیج فارس بود و چگونگی اخراج نظامیان عراق توسط نیروهای اعتلاف بینالملل به رهبری آمریکا از خاک کویت، که منجر به این شد که ملت عراق از این فرصت استفاده کرده و نیروهای ضعیف شده صدام را مورد حمله قرار دهند، اما ممتوجه شدم یکی از نهادها و نیرویی که به عنوان چرخ اضافی گاری به رژیم صدام در سرکوب مردم عراق کمک کرد سازمان مجاهدین خلق( منافقین) بود، چون عراقی ها به تنهایی قادر به انجام این کار نبودند از ارتش آزادیبخش این سازمان در سرکوب قیام ملت خودشان استفاده کردند ؛درعرض 2 هفته چیزی حدود نیم میلیون نفر شهروند عراقی که خیلی از آنها زنده به گور و قتل عام شدند، واقعه عجیبی بود که متاسفانه درآن زمان رسانهها خیلی این موضوع را پوشش نداند، این موضوع باعث شد تا کتاب خوابگردها را بنویسم.

وی از سختی های نگارش کتاب خوابگردها گفت: همانطور که اطلاع دارید تمام مطالب کتاب خوابگردها مستند و واقعی است، دسترسی به این اسناد و مدارک یکی از سختی های پیش رویم بود و سختی دیگر این کار؛ مرتب کردن یا در واقع چیدن درست این پازل در کنار هم بود. کتاب برگرفته از اسناد شنیداری و دیداری است. در این کتاب ابعاد و جلوه های مختلفی از این همکاری ها آمده که واقعا شگفت انگیز است و همچنین تعداد ۱۹۴ سند از اسناد تکان دهنده ای که تاکنون منتشر نشده، در این کتاب ارائه میشود. این اسناد نمایشگر پشت پرده جاسوسی ها و خیانت های فرقه رجوی هاست که با ۱۹ عنوان فرعی به شرح وقایع می پردازد.

صفاءالدین تبرائیان در مورد واکنش سازمان منافقین به کتاب خوابگردها گفت: واکنش سازمان منافقین دو نوع بود، یکی واکنش فرافکنی  و تهدید بود و طبق معمول گفتند میزنیم و میکشیم، من به عنوان نویسنده از فحش و ناسزا بی نصیب نماندم و بخش دوم ندادن پاسخی که باید به جای ناسزا داده میشد.

وی در پایان در مورد عکس روی جلد کتاب خوابگردها گفت: این لحظه دست دادن و همصحبتی مسعود رجوی با صدام دشمن ایران زمین است که هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نمیشود و ترکیب رنگ مشکی و سرخ هم به این دلیل است که رنگ مشکی نشانه ظلم، تاریکی، جهل و رنگ سرخ نماد جنایتها و ترورهای ناحق این گروهک تروریستی میباشد.

چاپ دوم کتاب«خوابگردها» در ۹۲۴ صفحه، شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت 37000 تومان در اسفندماه سال جاری چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار