راهیان نور خلاصه در "قبله نور"

من این سرزمین را یک سرزمین مقدس می دانم. این‌جا نقطه‌ای است که ملائکه‌ الهی که شاهد فداکاری مخلصانه‌ این شهدای عزیز بودن، به آن تبرک می جویند. این‌جا متعلق به هر کسی است که دلش برای اسلام و برای قرآن می تپد.
کد خبر: ۴۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴ - 11March 2015

راهیان نور خلاصه در

به گزارش گروه فرهنگی  دفاع پرس، باتوجه به فرارسیدن ایام اردوهای راهیان نور جنوب کشور و اعزام کاروانهای بسیار از استانها و شهرهای مختلف سراسر کشور معاونت فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور به چاپ و انتشار مجموعهای از کتابها اقدام ورزیده تا این محصولات فرهنگی راهنمای زائران و راویان اردوهای راهیان نور باشد.

در این راستا «کتاب قبله نور» به همت «ابراهیم رضوانی» به جمعآوری سخنان مقام معظم رهبری که در ایام راهیان نور در مناطق جنگی حضور یافتهاند و نکاتی را متذکر شدهاند، پرداخته است.

این کتاب از آنجایی که بیانات گهربار مقام معظم رهبری را در مناطق جنگی در خصوص اردوهای راهیان نور و مسائل دیگری در این زمینه در بردارد منبع مفیدی برای راویان محسوب میشود.

این کتاب شامل بیانات مقام معظم رهبری در یادمانهای جنوب کشور از جمله شلمچه، هویزه، یادمان شهید چمران، منطقه عملیاتی فتح المبین و ... است.

همچنین در انتهای کتاب تصاویری از حضور ایشان در مناطق به چاپ رسیده است.

در پشت جلد کتاب بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم در شلمچه در 8 فرودین سال 1387 نوشته شده است:

" من این سرزمین را یک سرزمین مقدس می دانم. اینجا نقطهای است که ملائکهی الهی که شاهد فداکاری مخلصانهی این شهدای عزیز بودن، به آن تبرک می جویند. اینجا متعلق به هر کسی است که دلش برای اسلام و برای قرآن می تپد. اینجا متعلق به همهی ملت ایران است. دلهای همهی ملت ایران، متوج این نقطه، این بیابان و همهی این مناطقی است که شاهد فداکاریهای جوانان بوده است.

آمدن شما و احترام به این نقطه، بسیار به جا و بسیار کار صحیحی است. بنده هم خواستم به ارواح طیبهی شهیدان و به نفسهای معطر جوانان مومن، تبرک بجویم و به این عزیزان احترام کنم؛ لذا آمدم در جمع شما شرکت کردم".

لازم به ذکر است این کتاب مانند سایر محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی هنری ستاد مرکزی راهیان نور در میان همه زائران به صورت عمومی توزیع نمیشود بلکه برای گروهها و افراد خاصی که درمیان زائران مانند راویان مرجع هستند، ارائه میشود.


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار