معرفی جمعیت فداییان اسلام در «زندگی و مبارزات گلرو مفرد»

مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای معرفی جمعیت فداییان اسلام و اعضای مبارز آن، کتاب «زندگی و مبارزات گلرو مفرد» را با تألیف احمد فلسفی منتشر کرده است.
کد خبر: ۳۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ - 18January 2015

معرفی جمعیت فداییان اسلام در «زندگی و مبارزات گلرو مفرد»

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای معرفی جمعیت فداییان اسلام و اعضای مبارز آن، کتاب «زندگی و مبارزات گلرو مفرد» را با تألیف احمد فلسفی منتشر کرده است.

در قسمتهایی از مقدمه این کتاب چنین آمده است: جمعیت فداییان اسلام یکی از گروهها و تشکلهای دینی  و سیاسی بود که در دهه 1320 با رهبری سیدمجتبی نواب صفوی تشکیل شد. این جمعیت که نخست برای مقابله با اقدامات ضددین احمد کسروی اعلام وجود کرده بود به تدریج متأثر از فضای سیاسی دهه بیست در جریان نهضت ملیشدن صنعت نفت نیز شرکت کرد و با اعلام انقلابی مهرههای رژیم همچون عبدالحسین هژیر، حاجعلی رزمآرا. راه ملیشدن صنعت نفت را هموار ساخت. جمعیت فداییان اسلام که همواره دغدغه اجرای احکام نورانی اسلام را داشتند با اعضای جبهه ملی به توافق رسیدند که به شرط پیادهسازی احکام اسلامی در جامعه به آنها کمک خواهند کرد، اما ملیگرایان بعد از رسیدن به قدرت اعضای فداییان اسلام را دستگیر و محبوس ساختند.

نوشتار پیشرو شرحی موجز از فعالیتهای فداییان اسلام است که با بهرهگیری از دیدهها و شنیدههای مرحوم حاجعلیاصغر گلرو تدوین شده است. او که به گفته فرزندش مسئولیت هماهنگی جلسات گردهماییها و ملاقاتهای خصوصی و عمومی نواب صفوی را در جوادیه برعهده داشت، از اعضای اولیه جمعیت فداییان اسلام بود که پس از دستگیری نواب صفوی و یارانش، دستگیر شد و تحت شکنجههای سختی قرار گرفت. شرح مبارزه و مقاومت وی در زندان در اثر حاضر و اسناد شهربانی آمده است.

این اثر در شمارگان 1000 نسخه و 136 صفحه و به قیمت 30.000 ریال روانه بازار نشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب،خیابان 12فروردین،بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار