بچه‌های دیروز و شادی‌های ماه مبارک رمضان

با این که روزه‌داری مال بزرگ‌ترهاست، اما بچه‌ها هم در ماه رمضان وضع‌شان عوض می‌شود. در ماه رمضان، زندگی خانوادگی یک جور دیگر می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ - 20June 2015

بچه‌های دیروز و شادی‌های ماه مبارک رمضان

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «بچههای دیروز و شادیهای ماه مبارک رمضان» نوشته «مصطفی رحماندوست»دارای پنج بخش نظیر «نقش بچهها در ماه مبارک رمضان»، «پیش از ماه مبارک»، «ماه رمضان»، «ماه شادی» و «عید فطر» است که در آن کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی برای تدارکات ماه مبارک رمضان نظیر حمام کردن، کلوخاندازان، پیشواز»، «بیدار کردن خوابیدهها، روزهداری و افطاری، احیاء و شبزندهداری آشنا میشوند.

در پشت جلد کتاب «بچههای دیروز و شادیهای ماه مبارک رمضان» آمده است: ماه نهم سال قمری «رمضان» نام دارد. در ماه رمضان، هر مسلمانی که توانایی داشته باشد، روزه میگیرد. یعنی از آغاز صبح تا آغاز شب چیزی نمیخورد و نمیآشامد و سعی میکند آدم خوبی باشد، دروغ نمیگوید، زور نگوید، حرف بد نزند.
 
با این که روزهداری مال بزرگترهاست، اما بچهها هم در ماه رمضان وضعشان عوض میشود. در ماه رمضان، زندگی خانوادگی یک جور دیگر میشود. مثل ماههای دیگر، افراد خانوادهها با هم صبحانه و ناهار نمیخورند. ساعت خواب و بیداری و کار و بازی و ... مردم تغییر میکند. زندگی بچهها هم که در خانه و با بزرگترها زندگی میکنند، یک جور دیگر میشود.

مؤسسه نشر شهر کتاب «بچههای دیروز و شادیهای ماه مبارک رمضان» را در 63 صفحه منتشر شده است. علاقه مندان جهت تهیه کتاب می توانند با شماره 88193302-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار