اطلاعیه اداره کل حفظ آثار و نشرارز شهای دفاع مقدس مازندران به مناسبت درگذشت فاطمه تارینگو:

نقش تارینگو در دفاع مقدس قابل ستایش است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در اطلاعیه‌ای درگذشت «فاطمه تارینگو» راوی کتاب «بیمارستان جنگی» را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ - 03October 2014

نقش تارینگو در دفاع مقدس قابل ستایش است

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران به مناسبت درگذشت زن رزمنده، پرستار جنگ و راوی کتاب «بیمارستان جنگی»، «فاطمه تارینگو» اطلاعیهای صادر نمود که در ابتدای این اطلاعیه آمده است: خبر درگذشت «فاطمه تارینگو» یکی از زنان ایثارگر استان مازندران در دفاع مقدس موجب تألم و تأثر خاطر شده است.

این اطلاعیه میافزاید: بی تردید دفاع مقدس مشحون از رشادتها و دلاوریهای زنان مؤمنه و انقلابی این مرز و بوم است که خانم «فاطمه تارینگو» از جمله آنهاست.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در ادامه این اطلاعیه به نقش پر رنگ زنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره و  تأکید کرده است: نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس در ابعاد مختلف حضورشان، مقدس است.

این اطلاعیه با اشاره به اینکه مجاهدت و تلاش سخت زنان در راه خدا دارای ارزش و امتیاز است، تصریح کرد: همکاری و کمک بی ریای زنان به رزمندگان اسلام قابل تقدیر است.

در این اطلاعیه با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "اگر زنها حماسه جنگ را نمیسرودند و جنگ را میان خانهها به عنوان یک ارزش تلقین نمیکردند، مردها اراده و انگیزه رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی کردند." تأکید کرد: زن ایرانی به اندازه سربازمیدان جنگ شجاعت دارد و با اینکه جهاد در میدان های رزم بر او واجب نیست اما به قدرجهادگری در راه خدا تلاش میکند و در تمام صحنهها حضور دارد.

این اطلاعیه در ادامه به حضور ایثارگرانه خانم تارینگو در بیمارستانهای غرب و جنوب کشور در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نقش وی در هشت سال حماسه و عشق، بسیار مهم و با برکت بوده است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران مصیبت درگذشت این بانوی رزمنده و پرستار جنگ را به آستان مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، امت حزب الله، خانوادههای معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران و بیت معظم آن مرحومه تسلیت گفته و غفران الهی وترفیع درجات برای آن مرحومه و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم  را از خداوند متعال خواهان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها