مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:

زنان مسلمان ایرانی اسطوره‌های مقاومت و شجاعت هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: کارکرد زنان در جنگ، دفاع و برقراری امنیت، تحریک و تشویق مردان، پرستاری، حفظ سنگرهای پشت جبهه و مقاومت ملی ختم نمی‌شود، بلکه زنان همانند مردان در میدان‌های نبرد حضور یافته و از خود اسطوره‌های مقاومت و شجاعت ساختند.
کد خبر: ۲۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶ - 16July 2014

زنان مسلمان ایرانی اسطوره‌های مقاومت و شجاعت هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، پیش از ظهر امروز سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با «فاطمه تارینگو» از زنان پشتیبانی جنگ و راوی کتاب «بیمارستان جنگی» دیدار و از وی تجلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه زنان ایرانی در طی جنگ تحمیلی با پیروی از مکتب عاشورا و پیام رسان زینب کبری حماسههای فراموش نشدنی آفریدند، گفت: در این دوران زنان آگاه، فعال و پرتوان کشورمان در فعالیتهای پرتحرک و فراوانی همچون مقاومت در صحنههای نبرد، امدادگری، خدمات، پشتیبانی و غیره شرکت داشتند.

سردار ملکی اظهار کرد: زنان در طی حماسه دفاع مقدس دوش به دوش رزمندگان دلیر و غیور این مرز و بوم دلیرانه ایستادند و به جهانیان نشان دادند که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند ازعواطف و احساسات خود چشم پوشی کنند.

وی با بیان اینکه عشق به اسلام و میهن سبب شده بود که آنان خانواده و خودشان را از خاطر ببرند و تنها به مصلحت نظام بیندیشند، افزود: آنان با این عمل ایثارگرانه هم روحیه رزمندگان اسلام را تقویت کردند و هم برگهای زرینی بر تاریخ انسانیت این مرز و بوم افزودند.

کتاب بیمارستان جنگی که شامل خاطرات «فاطمه تارینگو» است به کوشش «مرضیه نظرلو» در قالب تاریخ شفاهی تدوین و توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار