صبح امروز

مراسم رژه نیروهای مسلح در مشهد برگزار شد

مراسم رژه نیروهای مسلح استان خراسان رضوی صبح امروز با حضور مقامات سیاسی و نظامی استان در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ - 22September 2014

مراسم رژه نیروهای مسلح در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مراسم رژه نیروهای مسلح در مشهد مقدس با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و اعضاء شورای تامین استان و مردم مشهد برگزار شد.

در مراسم رژه سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی به ایراد سخن پرداخت.

وی با بر شمردن توطئه­هایی که دشمنان برای براندازی نظام طراحی کرده بودند، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنی­ها علیه انقلاب آغاز شد و با طرح ریزی حرکتهای گروهی، ترور و اختلاف اندازی­های داخلی سعی در تضعیف و براندازی نظام داشتند اما با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به حقوق و استقلال و آزادی و کرامت دعوت و منافع شرق و غرب را به خطر انداخت.

رشیدیان با اشاره به اینکه دشمن از ایمان مردم در معادلات خود غافل بود، گفت: دشمنان بدون در نظر گرفتن رهبری دینی، و قدرت ایمان مردم به کشور حمله کردند و جنگ هشت ساله به کشور تحمیل شد و این هشت سال مردم دفاع جانانه­ای از کشور کردند و یادگاری برای این کشور گذاشت که خون بر شمشیر پیروز است و هنوز که هنوز است به آن می­بالیم.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان خراسان رضوی درباره علت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اولین روز آغاز تهاجم دشمن گفت: در جنگ، ما مورد تهاجم قرار گرفتیم و حامل این پیام است که ما نه در گذشته و نه در حال سلطه طلب نبوده و نیستیم. نکته دیگر این است آنهایی که فکر تجاوز به خاک کشورمان را دارند بدانند که با اینکه ما در سال 1359 که آغاز تهاجم عراق بود، از قدرت نظامی بالایی برخوردار نبودیم اما با ایستادگی و مقاومت ملت کشورمان با اتکا به قدرت الهی لرزه به جان دشمنان انداختیم و با توجه به شرایط کنونی کشور دشمنان به دنبال تجاوز و گزینههای باطل نروند چون توان مقابله و رویارویی با مردم کشورمان را ندارند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است که ارزشهای دفاع مقدس را به نسلهای آینده انتقال دهیم، ارزشهایی که با اهداء خون هزاران نفر از اقشار مختلف مردم ایجاد شد و آنها را برای نسل امروز ترجمان کنیم.

وی افزود: هفته دفاع مقدس نمایش قدرت فرزندان نظامی جمهوری اسلامی ایران است و به کشورهای همسایه، پیام صلح و همبستگی داده و به دشمنان نظام، قدرت نظامی را به رخ می­کشد و به مردم پیام آسایش و امنیت را به همراه دارد.    

در ابتدای این مراسم، امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی، ارشد نظامی آجا و فرمانده قرارگاه عملیاتی نزاجا در شمال شرق کشور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس جبههای به وسعت تاریخ است، دفاع مقدس پر افتخارترین حماسه تاریخ معاصر ایران اسلامی است. دفاع مقدس الگوی ایمان، ایثار و از خودگذشتگی مردم و جوانان این مرز و بوم است.

امیر جهانشاهی در ادامه افزود: جنگ هشت ساله پر ماجرای این کشور، ماجرای ایستادگی مردم ایران در برابر خیانتهای جبهه کفر و استکبار جهانی است. در دفاع مقدس، علی الظاهر رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام بود ولی در پشت پرده استکبار جهانی و عوامل وابسته و حکومتهای مرتجع منطقه بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی نزاجا در شمال شرق کشور، با بازخوانی فرازهایی از تاریخ معاصر کشورمان خاطر نشان کرد: در راس دشمنان نظام اسلامی، آمریکا بود. در زمان رژیم طاغوت بیشترین منافع آمریکا، از کشور ما تامین میشد و بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی، منافع آمریکا به خطر افتاد. دشمن جنگ تحمیلی را در بدترین شرایط بر کشور ما تحمیل کرد. اما علیرغم عدم آمادگی نیروهای مسلح، نیروهای نظامی کشور به پشتوانه مردم، جلوی پیشروی حزب بعث را در تمام جبهه­ها، از روزهای پنجم و ششم جنگ سد کردند.

ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور در خصوص آمادگی نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح با استفاده از تجربیات دفاع مقدس و تاکتیکهای جدید آماده هستند تا با وحدت و هم بستگی و به پشتوانه مردم تحت زعامت رهبر معظم انقلاب، در هر نقطه که نیاز به حضور نیروهای مسلح باشد حضور پیدا کرده و از اسلام و انقلاب و قرآن دفاع کنند.

در پایان این مراسم، یگان­های نظامی قدرت و توان دفاعی خود را با رژه ادوات و تجهیزات و همچنین رژه نیروهای مسلح به نمایش گذاشتند.

لازم به ذکر است در دیگر شهرهای استان نیز مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور مسئولان محلی، مردم و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار