مشروح/ سردار دهقان خبر داد

تولید جنگ‌افرازهای جدید برای ایجاد بازدارندگی مؤثر/ تمام زنجیره‌های فضایی را در اختیار داریم

وزیر دفاع گفت: به دنبال طراحی و ساخت سیستم‌ها و جنگ‌افرازهایی هستیم که ما را در برابر دشمن‌هایی که تهدید می‌کنند به بازدارندگی مؤثر برساند.
کد خبر: ۲۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ - 24August 2014

تولید جنگ‌افرازهای جدید برای ایجاد بازدارندگی مؤثر/ تمام زنجیره‌های فضایی را در اختیار داریم

سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع در حاشیه مراسم رونمایی از پروژههای جدید صنایع دفاعی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه موشکهای زمین به زمین در رنجهای مختلف، سوختهای مایع و سوختهای جامد را در اختیار داریم که قدرت تخریب، قدرت پوشانندگی و میزان و زمان نگهداری برای تسلیحات و دقت اصابت را در این موشکها تا حد مطلوب ارتقا دادهایم.
 
وی ادامه داد: به جز موشکهای برد بلند در زمینه دیگر موشکها در شرایط مطلوبی قرار گرفتهایم.
 
سردار دهقان با بیان این مطلب که امروز در حوزه فضایی به تمامی زنجیرههای فضایی دست یافتهایم، تصریح کرد: امروز ما پرتاب ماهواره و ایستگاههای دریافت را بهطور کامل در اختیار داریم و کمتر کشوری پیدا میشود که به تمامی این زنجیرهها مجهز باشد.
 
وزیر دفاع با اشاره به توان صنایع دفاعی کشورمان در تولید زیردریاییهای تا 500 تن اظهار داشت: ما توانستهایم ماندگاری در آب را بالا ببریم و روی سامانههای دریایی که نقطه ضعف بوده تمرکز کرده و به سمت سیستمهای رانش جدید در زیر سطحیها رفتهایم.
 
وی ادامه داد: امروز موشکهای کروز ما میتوانند تا برد 300 کیلومتر را پوشش دهند و در حوزه پهپادها در وضعیت قابل قبولی قرار گرفتهایم. سقف پروازی، مداومت پروازی و جنگ الکترونیک در گذشته از مشکلات ما بود که مشکل سقف پروازی و مداومت پروازی را حل کردهایم و مشکل جنگ الکترونیکی را نیز به یاری خدا برطرف خواهیم کرد.
 
سردار دهقان تأکید کرد: هرآنچه که نظام به ما اعلام نیاز کند با روحیه جهادی در کوتاهترین زمان و بهترین شرایط آن را ارائه خواهیم کرد.

وزیر دفاع  بر همین اساس با بیان اینکه وزارت دفاع و نیروهای مسلح وضعیت امنیتی منطقه را دائما رصد میکنند تا متناسب با فرم تهدیدات پیش رو، خود را تجهیز و آماده کنند، گفت: امروز در سطح آمادگی خوبی قرار داریم و صنایع دفاع نیز همت را بر این گذاشته است که با کمترین امکانات بیشترین و موثرترین خروجی را تحویل دهد و بر همین اساس بهدنبال طراحی و ساخت سیستمها و جنگافرازهایی هستیم که ما را در برابر دشمنهایی که تهدید میکنند به بازدارندگی مؤثر برساند.

وی با بیان اینکه امروز و در حضور رئیس جمهور 470 محصول در قالب زیرساختها و سیستمهای کامل از بین 100 محصول دفاعی به بهرهبرداری رسید، خاطر نشان کرد: انشاءالله با برنامهریزیهای صورت گرفته و در یک دوره دو ساله، هیچ نقطه گلوگاهی در تأمین مواد اولیه در داخل نخواهیم داشت و قطعا این موضوع با بهکارگیری همه ظرفیتها صورت خواهد گرفت.

وزیر دفاع در ادامه به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت و همکاری وزارت دفاع با سایر دستگاهها پرداخت و گفت: هماکنون دفاتر شهید فهمیده در 31 استان فعال هستند و ما با 35 هزار نخبه همکاری میکنیم که در این بین 13 هزار پایاننامه دکترا را تحت حمایت خود قرار دادهایم که انشاءالله نتایج آن برای صنایع دفاعی ارزشمند خواهد بود.

سردار دهقان صنایع دفاعی کشور را پیشران و موتور محرک عنوان کرد و افزود: در حوزه فضایی تمام زنجیرههای فضایی را در اختیار داریم و در حوزه پهپادها نیز ارتباط خوبی را با مراکز علمی و دانشگاهی در بخش دریافت و بازیافت برقرار کردهایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه راکت و مهمات به وضعیت قابل قبولی رسیدیم و با برخی از کشورها در این راستا در حال مبادلات هستیم، به برنامههای وزارت دفاع در راستای عمقدهی به بخش ناوگان هوایی اشاره کرد و گفت: در این راستا و در هواپیماهای اف 4 سیستم عمردهی و اویونیک موفق شدهایم سامانههای مشابه با آن را طراحی و اجرا کنیم.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: در دهه اخیر تعداد کشورهای زیادی با ایران در حال رفت و آمد هستند که انشاءالله بتوانیم در مناسبات و تبادلات دفاعی همکاریهای مناسبی با یکدیگر داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار