صفرزاده در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد:

لزوم اجرای طرح سینما کارت برای خانواده‌های نیروهای مسلح

کارشناس و منتقد سینما گفت: اجرای طرح سینما کارت برای خانواده نیروی‌های مسلح بسیار لازم و ضروری است.
کد خبر: ۲۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ - 03August 2014

لزوم اجرای طرح سینما کارت برای خانواده‌های نیروهای مسلح

اکبر صفرزاده کارشناس و منتقد سینما در گفتوگو با خبرنگارخبرگزاری دفاع پرس با اشاره به وضعیت امروز سینمای ایران اظهار کرد: بی تردید پیداسازی الگوهای پیشرفت جوامع بدون لحاظ مقتضیات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نتایج و چشم اندازههای مطلوب نخواهد داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با بررسی دقیق و موشکافانه تاریخ تمدن کشورهای مختلف به این نتیجه میرسیم که پیشرفت برای همه کشورها و همه جوامع یک الگوی واحد ندارد و برای هر کشوری با توجه به خصوصات آن باید روشهای ملی و بومی تعریف کرد.

این کارشناس و منتقد سینما اذعان کرد: طی ۳۵ سال گذشته روشهای مختلفی برای رونق بخشی به سینمای ایران امتحان و به کارگیری شده که بسیاری از این روشها الگوهای غربی یا شرقی داشتهاند که الگوگیری از غرب یا شرق تا به آنجا پیش رفته است که فیلم سازان ما حتی زمانی که میخواهند برای پروژه های خود از دولت بودجه دریافت کنند الگوهای غربی یا شرقی را مثال میزنند و مطرح میکنند که فلان دولت برای پروژههایش این مقدار هزینه کرده است اما طرح سینما کارت از این امر مثتصنی است و می توان آن را یک طرح کاملا بومینامید.

صفرزاده تصریح کرد: اجرای طرح سینما کارت برای خانواده نیرویهای مسلح بسیار لازم و ضروری است، خانواده بزرگ نیروهای مسلح یکی از قشرهای معتقد و پایبند به مبانی و اصول جامعه هستند که با حضور خود در سینما به عنوان مخاطب میتواند تولید و پخش فیلمهای سخیف و کم ارزش را به حاشیه برانند.

وی در پایان گفت: در حاضر تعداد زیادی سالن سینما، آمفی تئاتر در کشور وجود دارد که اداره این سالنها بر عهده نیروهای مسلح است، اجرای این طرح برای نیروهای مسلح و اضافه کردن این قشر مهم و تاثیرگذار به مخاطبان سینما میتواند نقش بسیار مهمی را در رونق بخشیدن به این سالنها و صنعت سینما ایفا کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار