ایل بیگی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

هنرمندان به تراژدی واقع شده در "قدس" بپردازند

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: ما هیچ زمان نباید فکر کنیم موضوع قدس بحثی کهنه شده است و برای سینما جذابیت ندارد، بیت‌المقدس از لحاظ ساخت اثر هنری همیشه می‌تواند سوژه تاثیرگذاری باشد.
کد خبر: ۲۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ - 13July 2014

هنرمندان به تراژدی واقع شده در

"حبیبالله ایل بیگی" مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشته شدن بیش از ۱۳۰ نفر از مردم بیگناه این منطقه، سکوت معنادار رسانههای جهان در این خصوص را محکوم و تصریح کرد: اگر رسانههای دنیا این جنایات را پوشش دهند مشخص است که در آنها تحولی ایجاد شده است.

وی افزود: خوی رسانههای استکباری این است که جنایات رژیم اشغالی را نبینند، چون یکی از مسبّبان این جنایات خودشان هستند، کم توجهی و ندیدن این چنین جنایاتی نشاندهند سعی این رسانهها در انکار موضوع است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران خاطرنشان کرد: صهیونیسم، غرب و حامیان رژیم اشغالگر قدس همیشه حمایتشان را از این رژیم انجام دادهاند و بالاخره باید به هر نحوی که شده این پشتیبانی انجام بگیرد، چه با ندیدن این اتفاقات و چه با انجام حمایتهای نظامی، که متاسفانه اقتضای سیاستشان است.

ایلبیگی در ادامه، نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان را ناشی از هوشمندی امام خمینی(ره) دانست و عنوان کرد: موضوعی که امام(ره) درباره آزادی قدس شریف بر آن تاکید داشتند اولویت جهان اسلام بود و امروز نیز باید به آن بهعنوان اولویت نگاه کرد.

وی افزود: رهبرکبیر انقلاب اسلامی ایران موضوع دقیقی را مطرح کردند، چیزی که میتواند پایه وحدت بین مسلمین جهان باشد، قدس بهعنوان علاقه همه مسلمانان در سراسر جهان میتواند موضوعی باشد برای وحدت بین گروههای اسلامی که امروز همبستگی لازم را ندارند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، هنر را زبانی برای جهانیسازی این موضوع دانست و گفت: هنر زبانی بینالمللی است که توانایی جهانیسازی خبر مظلومیت مردم قدس و انتشار اخبار جنایات رژیم صهیونیستی در طول۷۰،۶۰ سال گذشته و هم در روزهای اخیر را دارد.

ایلبیگی تصریح کرد: سینما مهمترین و تاثیرگذارترین ابزار برای جهانیسازی است، کارگردانان ما تولیدات موفقی را در رابطه با قدس شریف داشتهاند، فیلم بازمانده به کارگردانی مرحوم "سیفالله داد" به نظر همه کارشناسان و بنده حقیر که در زمان تولید این فیلم دانشجوی حوزه سیاسی و مشغول مطالعه اتفاقات فلسطین بودم، بیش از همه کتابهایی که در تمام این سالها درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نوشته شده تاثیرگذار بود.

وی حمایت دستگاههای دولتی را یکی از ملزومات سینما برای تولید آثار با موضوع قدس عنوان و اذعان کرد: جا دارد که قدس و مردم مظلوم فلسطین در حوزه حمایتهای دولت و دستگاههای مربوطه فرهنگی قرار بگیرند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران خاطرنشان کرد: ما هیچ زمان نباید فکر کنیم موضوع قدس بحثی کهنه شده است و برای سینما جذابیت ندارد، بیتالمقدس از لحاظ ساخت اثر هنری همیشه میتواند سوژه تاثیرگذاری باشد.

ایلبیگی افزود: هنرمندان به تراژدی که در قدس پیوسته و ادامه دارد بپردازند، همانطور که هر روز شاهد شدت تنگنای این مردم بی دفاع هستیم و بیشتر مورد هجوم قرار میگیرند فکر میکنم که باید به این موضوع پرداخت.

وی بیان کرد: دستگاهها بخش حمایتی خود را ازتولید آثار هنری فاخر و ماندگار داشته باشند، شاید عزیزانی علاقهمند به تولید اثر در این حوزه باشند، ولی هنرمندان قابلی برای ماندگار کردن موضوع نباشند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در پایان با اشاره به فیلم بازمانده، گفت: اگر در این سالها اثری به قوت فیلم "بازمانده" به کارگردانی مرحوم سیفالله داد ساخته میشد قطعا توانمندی دیده شدن در جشنوارهها و کشورهای مختلف را پیدا میکرد، همانطور که در آن مقطع از زمان، این فیلم در کشورهای مختلف مورد استقبال قرار گرفت و تاثیرات خوبی بر جای گذاشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار