مومنی شریف:

افق پیش روی کشور، ایجاد تمدن نوین اسلامی است

رییس حوزه هنری گفت: افق پیش روی کشور ایجاد تمدن نوین اسلامی است و هر تمدنی باید انسان معیار خود را معرفی کند.
کد خبر: ۱۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸ - 19April 2014

افق پیش روی کشور، ایجاد تمدن نوین اسلامی است

به گزارش خبرگزای دفاع مقدس، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در این مراسم که با حضور بیژن نوباوه، مرتضی روزبه، استاندار قزوین، حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم و مسوولان در تالار اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: می توان ایجاد تحول در انسان ها را بزرگترین دستاوردی دانست که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در جامعه ایجاد کرده و امام خمینی(ره ) از آن به عنوان فتح الفتوح یاد کردند.

شهید آوینی انسان معیار انقلاب اسلامی است

وی اظهار داشت: با وقوع انقلاب انسان هایی چون شهید آوینی و شهید بابایی در بستر انقلاب اسلامی تربیت شدند که می توان از آنها به  عنوان انسان معیار انقلاب اسلامی یاد کرد.

رییس حوزه هنری افق پیش روی کشور را ایجاد تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: هر تمدنی باید انسان معیار خود را معرفی کند، در این مقطع زمانی نیز وظیفه ما آن است که با استفاده از ابزار هنر، بزرگانی را که انسان معیار انقلاب مان هستند به جهان بشناسانیم.

وی ایمان، اخلاق مداری و داشتن دانش وسیع در حوزه های مختلف علم، حکمت و اندیشه را از ویژگی های برجسته آوینی برشمرد و افزود: شهید آوینی با انگیزه الهی و پشتکاری که در همه کارهای خود داشت توانست در سنین جوانی به درجاتی برسد که امروز از این شخصیت می توان به عنوان انسانی در تراز انقلاب یاد کرد.

رییس حوزه هنری تاکید کرد: باید از ابزار هنر برای شناساندن چنین شخصیت هایی به جهانیان استفاده کرد.

مومنی شریف در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای انقلاب در حوزه ادب و هنر اشاره کرده و افزود: در سالهای اخیر صدها رساله  در حوزه ادب و هنر نوشته شده که این نشان از توانمندی های ایجاد شده پس از انقلاب است.

رییس حوزه هنری با اشاره به نگاه ویژه انقلاب در حوزه علوم انسانی و ضرورت توجه به این مقوله خاطرنشان کرد: پرداختن به ادبیات انقلاب اسلامی، کشورمان را از ادبیات غرب بی نیاز می کند و این همان خواسته رهبر  معظم انقلاب است که در سخنرانی های متعدد شان بر آن تاکید داشتند.

وی گفت: متاسفانه تاکنون بر این مقوله توجه جدی نشده که امیدواریم پس از این توجه بیشتر و بهتری به این مقوله صورت گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار