بیژن نوباوه:

فرهنگ وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلابهاست

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران جز با وجه فرهنگی خود قابل شناسایی نیست.
کد خبر: ۱۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱ - 19April 2014

فرهنگ وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلابهاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بیژن نوباوه نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به جایگاه فرهنگ و اهمیت پرداختن به آن اظهار داشت: امروز دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف کشور ما را تهدید نظامی و تحریم اقتصادی میکند ولی بیتردید با توجه به توانمندیهایی که در حوزه نیروی انسانی در کشور شاهد آن هستند، میتوان با قاطعیت گفت که دشمن هیچ وقت جرأت نخواهد کرد که اقدام نظامی علیه کشورمان به راه بیاندازد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی علت این سخنان خود را ترس دشمن از فکر و اندیشه و اعتقادات مذهبی و ملی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن جنگ با ما را در هشت سال تجربه کرد.
وی به رشادت رزمندگان و جان فشانی شهدا در دوران هشت ساله اشاره کرد و ادامه داد: مردم دین مدار ما طی این دوران با دست خالی و تنها با تکیه بر اعتقادات مذهبی در مقابل دشمن سر تا پا مسلح ایستادند و توانستند پیروز میدان باشند. دشمن با این تجربه تلخی که دارد میداند که هرگز با گزینه نظامی نمیتواند نظام ما را از پا درآورد.

نوباوه تهاجم فرهنگی را رویکرد فعلی دشمن در این مقطع زمانی دانست و گفت: دشمن در این رویکرد سعی دارد آرام آرام ارزشهای ما را به ضد ارزش تبدیل کند و این به معنای گرفتن هویتی است که به واسطه آن توانستیم در جنگ هشت ساله در مقابل دشمنانمان بایستیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس فعالیت ۱۴۰ شبکه رادیو و تلویزیونی علیه کشورمان را موید گفتههای خود عنوان کرده و با تاکید بر اینکه دنیای غرب از تفکر ما میترسد، افزود: مردم، مسوولان و رسانهها باید دقت بیشتری به این مسایل داشته باشند.

وی مولفه قدرت کشور را فرهنگ قالب آن دانست و اظهار داشت: نباید اجازه داد، دشمن با توطئهها و ترفندها، فرهنگ ناب را از ما گرفته و فرهنگ غربی را جایگزین آن کند.

نوباوه با ابراز نگرانی از برخی تغییراتی که امروز در سبک زندگی جامعه ما صورت گرفته، از آن به عنوان خواسته دشمن یاد کرده و به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره داشت و گفت: رهبری عظیم الشان انقلاب، امسال را با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و میریت جهادی نام گذاشتندکه این نشان از میزان توجه ایشان به مساله فرهنگ است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اگر بخواهیم این خواسته رهبر را محقق کنیم باید مردم نیز وارد عرصه شوند و از ظرفیت آنها برای تحقق رویکرد امسال استفاده شود.

وی توجه به تربیت دینی کودکان را مساله مهم امروز کشور یاد کرده و اظهار داشت: از این رو مسوولیت آموزش و پرورش و آموزش عالی و رسانهها در این مقوله بسیار مهم است و باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما سعی کردهایم میزان نظارتمان را در حوزه اجراییات به حداکثر برسانیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار