رضا داد:

نگاه حاتمی کیا و مجیدی به نگاه شهید آوینی نزدیک‌تر است

رضا داد گفت:‌ نگاه حاتمی کیا و مجیدی به نگاه شهید آوینی نزدیک‌تر است.
کد خبر: ۱۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰ - 15April 2014

نگاه حاتمی کیا و مجیدی به نگاه شهید آوینی نزدیک‌تر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علیرضا رضا داد" از اهالی سینما عصر امروز در همایش ردیابی اندشیههای سید مرتضی آوینی در آثار سینمای بیست ساله داستانی و مستند ایران با عنوان "تصویر قلم" که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار کرد: بعد از شهادت شهید آوینی مباحثی که مطرح شده طبقهبندی خاصی ندارد. بیشتر مباحثی که مطرح شده رویکرد محوری است. وقتی ما نگاه رویکرد محوری به مسالهای داشته باشیم صدمات بسیاری را متحمل میشویم زیرا آنها ما را فریب میدهند.

وی افزود: شهید آوینی سه رویکرد مهم داشت. رویکرد نخست رویکرد اشراقی وی است که در آثار مستند وی نمایان میشود. اگر شهید آوینی فرصت حیات داشت به جایگاههای بزرگی در سینمای داستانی میرسید.

رضا داد تصریح کرد: محور دوم موثر بودن وی است که یکی از مولفههای تاثیرگذار بودن است و رویکرد سوم متعهدانه بودن است.

وی ادامه داد: اگر به طور اجمالی به نگرش شهید آوینی بپردازیم وی تجربههای تولیدی بسیار دارد و تحلیل دقیقی از موضوعات دفاع مقدس در بیننده ایجاد میکرد. نگاه حاتمی کیا و مجیدی به نگاه شهید آوینی نزدیکتر است همانطور که میبینیم بعد از چند روز بعد از شهادت آوینی فیلم بچههای آسمان با نگاهی متعهدانه و واقعیت گرایانه نسبت به جامعه توسط مجید مجیدی ساخته میشود و یا فیلم آژانس شیشهای که ساخته ابراهیم حاتمی کیا است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار