با حضور سعید قاسمی

کتاب خاطرات شهید "یزدان‌پرست" رونمایی می‌شود

یادوارهٔ شهید "محمدسعید یزدان‌پرست" به همراه رونمایی از کتاب خاطرات شهید، در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷ - 19April 2014

کتاب خاطرات شهید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "دفتر فرهنگی دانشکدهٔ معماری دانشگاه علم و صنعت ایران" و "کنگره شهدای دانشگاه علم و صنعت ایران" گوشههایی از زندگی و سیره عملی–اعتقادی شهید "محمد سعید یزدان پرست لاریجانی" - از شهدای دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران- را تدوین و منتشر کردند تا در اختیار علاقهمندان این حوزه و اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

شهید "محمدسعید یزدانپرست لاریجانی"، فرزند یحیی، در هشتم تیر ماه سال ۱۳۴۶ در خانوادهای مذهبی در تهران متولد شد. وی، پس از اخذ دیپلم در رشتۀ معماری هنرستان، به حوزهٔ علمیهای در تهران رفت، اما چندی بعد عازم جبهههای نبرد شد. این شهید لاریجانی هزار و نهصد روز را در کردستان گذراند. پس از قطعنامه ۵۹۸، در کنکور سراسری پذیرفته و در سال ۱۳۶۸ در رشتۀ معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت مشغول تحصیل شد. او از سال هفتاد در شرکت مهندسی مشاورین فعالیت داشت و آخرین پروژهای که در آن فعالیت کرد، طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم بود. شهید "محمد سعید یزدان پرست لاریجانی" در هجدهم فروردین سال ۱۳۷۲ به منظور تهیه فیلمی مستند از تفحص شهدا با گروه روایت فتح، به فکه رفت و دو روز بعد به همراه "سید مرتضی آوینی" در آسمان شهادت اوج یافتند.
 
گفتنی است کتاب خاطرات شهید یزدانپرست با همّت جمعی از دانشجویان در طول دوسال به مرحله نهایی چاپ رسیده است و طی مراسمی دوم اردیبهشت ماه (ساعت 13:30 الی۱۶) در دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور سردار قاسمی، خانواده محترم شهید و جمعی از دوستان و اساتید شهید رونمایی خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار