سردار امیریان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

میزبانی نمایشگاه کتاب تهران از ناشران استانی دفاع مقدس به صورت متمرکز/ توجه به ابعاد کمی و کیفی آثار تالیفی دفاع مقدس اولویت سازمان ادبیات و تاریخ است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران مکانی به استقرار متمرکز غرفه‌های استانی در حوزه کتاب دفاع مقدس اختصاص پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۶۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶ - 29April 2024

میزبانی نمایشگاه کتاب تهران از ناشران استانی دفاع مقدس به صورت متمرکز/ توجه به ابعاد کمی و کیفی آثار تالیفی دفاع مقدس اولویت سازمان ادبیات و تاریخ استسردار سرتیپ دوم بسیجی «مهدی امیریان» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی در تشریح اقدامات انجام گرفته و برنامه‌هایی که در دستور کار این سازمان قرار دارد، اظهار داشت: تصمیم داریم مسیر تولید کتاب دفاع مقدس که سال‌های قبل دنبال می‌شد را با قدرت ادامه دهیم؛ بر همین اساس در سال جاری هر استان دارای سهمیه انتشار ۶۰ عنوان کتاب در این حوزه است که تمام برنامه‌ریزی‌های در راستای اجرای این ماموریت صورت می‌گیرد. در حوزه تالیف کتاب‌های دفاع مقدس بحمدالله سال گذشته استان‌ها ۹۵ درصد ماموریت را به انجام رساندند و آثار تالیفی به سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ارسال شده است.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس براساس ابلاغ سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، توجه به کیفیت آثار تالیفی در کنار کمیت آن است که در این عرصه منویات و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی همچون چراغی پیش روی این سازمان قرار دارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حتما آثار تالیفی مورد ارزیابی کیفی قرار می‌گیرند. البته ساماندهی ارزیابی‌های کتاب‌های تالیفی مورد توجه است و این ارزیابی‌ها در قالب کارنامه برای تک‌تک آثار صادر می‌شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در تکمیل صحبت خود یادآور شد: در حوزه کتاب دفاع مقدس نیازمند جبهه‌سازی هستیم که تحقق این مهم نیازمند نقش‌آفرینی منسجم و متمرکز همه استان‌ها و دست‌اندرکاران حوزه کتاب اعم از نویسندگان و ناشران است.

سردار امیریان ادامه داد: طبق دستور سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ادارات‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان‌ها باید انتشاراتی را برای چاپ آثار تالیفی خود ثبت کنند که این اقدام در نوع خود گام بزرگی در جهت تقویت جبهه‌سازی در حوزه کتاب دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده در نمایشگاه کتاب تهران که در اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش ما بر این است که برای اولین بار مکان مشخصی به استقرار متمرکز غرفه‌های استانی در حوزه کتاب دفاع مقدس اختصاص پیدا کند که در این زمینه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. این اقدام ضمن ایجاد انسجام بیشتر فعالان حوزه نشر، باعث ظهور و بروز بیشتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه کتاب در نگاه مخاطبان و اهالی فرهنگ می‌شود.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب تهران ابراز داشت: نمایشگاه کتاب تهران یک رویداد فرهنگی است که در حاشیه این رویداد مراسم رونمایی از آثار تالیفی استان‌ها به تفکیک انجام خواهد شد، و کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران استانی ادبیات و تاریخ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار