سرهنگ محمدی مطرح کرد

۲۶ اسفند، روز مقاومت مردم کرمانشاه در برابر حملات هوایی رژیم بعث

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: روز ۲۶ اسفند را باید روز مقاومت مردم کرمانشاه در برابر حملات هوایی رژیم بعث صدام دانست.
کد خبر: ۱۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸ - 17March 2014

۲۶ اسفند، روز مقاومت مردم کرمانشاه در برابر حملات هوایی رژیم بعث

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمانشاه، سرهنگ "مراد علی محمدی" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار کرد: روز ۲۶ اسفند را باید روز مقاومت مردم کرمانشاه در برابر حملات هوایی رژیم بعث صدام دانست.

وی افزود: به دنبال پیروزیهای چشمگیر رزمندگان اسلام در صحنههای نبرد، رژیم بعث عراق مناطق مسکونی استانهای مختلف را مورد تهاجم وحشیانه هوایی قرارداد و یکی از استانهایی که بیشترین تهاجم هوایی و موشکی علیه آن انجام گرفت استان کرمانشاه بود.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: در این روز نقاط مختلفی از شهر مورد اصابت بمب و موشکهای دشمن بعثی قرار گرفت، از جمله پناهگاه پارک شیرین که فجیعترین جنایت رژیم بعث در این نقطه انجام گرفت. این مکان محلی برای پناه مردم بیدفاع که عمدتا مورد استفاده زنان، کودکان و سالخوردگان بود که مورد اصابت موشک هوا به زمین دشمن قرار گرفت و ۷۶ نفر شهید و ۱۸۵ نفر نیز زخمی شدند.

وی ادامه داد: از جمله مکانهای دیگری که در این روز مورد اثابت بمبهای رژیم بعث صدام قرار گرفتند خیابانهای جعفر آباد، جوانشیر، سعدی، سرچشمه، ناصری، چاله چاله، الهیه، نقلیه، سنجابی، شریعتی و شهرکهای جلالیه دولت آباد، بازار توپخانه و بیمارستان فارابی و روستای چشمه سفید کرمانشاه بودند.

مدیرکل حفظ آثار استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: علاوه بر کرمانشاه، اسلام آباد غرب نیز در این روز به شدت مورد تهاجم هوایی دشمن قرار گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار