اطلاعات شهدای کرمانشاه به صورت تصویری و نوشتاری جمع‌آوری می‌شود

رئیس اداره تحقیقات و جمع‌آوری آثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: تمام اطلاعات شهدای استان به صورت تصویری و نوشتاری در طرح مخزن جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹ - 14March 2014

اطلاعات شهدای کرمانشاه به صورت تصویری و نوشتاری جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، نسرین چراغی در جمع خبرنگاران گفت: در مرکز اسناد بنیاد شهید پروندههای فرهنگی شهدا، جانبازان و ایثارگران استان بر اساس سال شهادت و حروف الفبا جمعآوری شده است.
 
وی با بیان اینکه این اقدام دسترسی مراجعین و محققین را به اطلاعات شهدا تسهیل کرده است، گفت: زندگینامه، وصیتنامه، دستنوشتهها، خاطرات شهدا، همرزمان و خانواده آنها در این پرونده ها گردآوری شده است. در حال حاضر بیش از 20 هزار قطعه عکس شهدا در مرکز اسناد موجود است و اطلاعات جمعآوری شده پس از مستند سازی در این گنجینه قرار گرفته است.در این مرکز اسناد مصاحبه و تاریخ شفاهی نیز نگهداری میشود.
 
وی از طرح مخزن به عنوان یکی از برنامههای خوب این اداره یاد کرد و خاطرنشان کرد: در این طرح تمام اطلاعات و فایلهای مربوط به شهدا به صورت تصویری و نوشتاری جمعآوری می شود و پس از یکپارچهسازی به صورت وسیع و در سطح کشور نمایهگذاری خواهد شد تا به راحتی در اختیار محققین و علاقهمندان قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار