مرادزاده:

نیروهای انقلاب در عرصه راهبرد و تاکتیک نباید دچار اشتباه شوند

جانشین معاون سیاسی سپاه گفت: نیروهای انقلاب باید به گونه‌ای واقع بینانه نسبت به اتفاقات موجود ارزیابی داشته باشند و در عرصه راهبرد و تاکتیک نیز دچار اشتباه نشوند.
کد خبر: ۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲ - 16January 2014

نیروهای انقلاب در عرصه راهبرد و تاکتیک نباید دچار اشتباه شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در راستای نهضت بصیرتافزایی، همایش سیاسی کارکنان ستاد ندسا و برخی ردههای نیروی دریایی مستقر در بندرعباس، با سخنرانی جانشین معاون سیاسی سپاه برگزار شد.

در این مراسم، علی مرادزاده، جانشین معاون سیاسی سپاه بخش نخست سخنان خود را به تبیین اهمیت و ضرورت بصیرت افزایی اختصاص داد و گفت: با توجه به گستره میدان نبرد با دشمن، لزوم بصیرت در دو عرصه سلبی و ایجابی از هر مقطع دیگری مهمتر و حساستر است.

وی در توضیح بصیرت در دو بعد سلبی و ایجابی افزود: بصیرت در عرصه سلبی بدین معناست که نیروهای انقلاب چه در عرصه تاکتیکی و چه در عرصه راهبردی نباید دچار خطا و اشتباه شده و خدای ناکرده همسو با استراتژی دشمن در سیاهنمایی روند انقلاب اسلامی عمل نمایند؛ در بعد ایجابی نیز بصیرت به معنای افزایش شناخت و آگاهی و درک نیروهای انقلابی از مسائل منطقه و جهان است و در این حوزه آنچه مهم است مدیریت ادراک هم در مورد خود و هم درباره دشمن است.
 
مراد زاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسائل مربوط به انرژی هستهای گفت: درباره مسئله هستهای از آغاز دو دیدگاه کلی وجود داشت که یک دیدگاه اصلاً قائل به ضرورت داشتن فناوری صلحآمیز هستهای نبود و کشور رابی نیاز از آن می دانست.
 
وی افزود: در این میان دیدگاه دیگری نیز وجود داشت و آن عبارت بود از این که پیگیری پروژه فناوری صلح آمیز هستهای را یک نیاز و ضرورت اساسی کشور می دانست که دیدگاه رهبر معظم انقلاب از آغاز همین بود.
 
جانشین معاون سیاسی سپاه درباره توافق هستهای ژنو نیز اظهار داشت: سه دیدگاه در مورد توافق هستهای ژنو وجود دارد؛ یک دیدگاه خوشبینانه که این توافق را فتح الفتوح می نامند؛ دیدگاه دیگری درست در نقطه مقابل این رویکرد قرار دارد و نسبت به توافق کاملاً بدبینانه قضاوت نموده و آن را معادل ترکمنچای می داند.
 
وی افزود: اما دیدگاه دیگری نیز وجود دارد که منصانه است و قائل بر آن است که این توافق، توافقی است که برای طرفین منافعی دارد. نیروهای انقلاب نیز باید به گونهای واقعبینانه نسبت به قضایا ارزیابی داشته باشند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار