تجدید میثاق مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی و نیروی قدس سپاه با شهیدان

اردوی مشترک تجدید میثاق با شهیدان با حضور جمع زیادی از مسئولان ارشد نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور در یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴ - 16January 2014

تجدید میثاق مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی و نیروی قدس سپاه با شهیدان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اردوی مشترک تجدید میثاق با شهیدان با حضور جمع زیادی از مسئولان ارشد نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور در یادمان های دوران هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان برگزار شد.

در این اردو که با حضور جمع زیادی از روحانیون و مسئولان ارشد نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در اردوگاه میثاق شهر آبادان آغاز و با برنامه های گوناگون و متنوع فرهنگی، معنوی در نقاط مختلف یادمانی استان شهیدپرور خوزستان پیگیری شد، نیروی دریایی میزبان تعدادی از مسئولان و روحانیون نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه نیز بود.

حجتالاسلام والمسلمین عبدالنبی صداقت مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در برنامه های افتتاحیه این اردو و در جمع شرکت کنندگان آن، از دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنج بی پایان و ارزشمند یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها و بارها بر استفاده از گنج معنوی جنگ و استخراج گنجینه گرانبهای دفاع مقدس تأکید کرده اند.

وی افزود: به برکت ورود در این عرصه، امروز شاهد تولید آثار گوناگون و در عین حال تأثیرگذاری در قالب عکس، فیلم، کتاب و... در مقوله دفاع مقدس هستیم.

صداقت در ادامه نقش و وظیفه برخی از اقشار از جمله روحانیان را در لبیک به رهنمود و راهبرد مقام معظم رهبری درباره دوران هشت سال دفاع مقدس بیشتر از سایر اقشار توصیف کرد و گفت: در قالب کنگره ها و یادواره های شهدا از جمله شهدای روحانیت، کارهای خوبی در این زمینه و در اقصی نقاط کشور انجام شده و کتاب های ارزشمندی نیز در همین رابطه چاپ و توزیع شده است که جای سپاس و تقدیر دارد.

وی افزود: یکی از کسانی که در این عرصه دلسوزانه و مخلصانه تلاش کرده و پایه گذار یکی از حرکت های فرهنگی سپاه بر اساس اهداف و آرمان های شهدای دوران دفاع مقدس بوده، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در ادامه گفت: ما در مسیر انقلاب اسلامی و تحقق همه اهداف و آرمان های آن نیازمند عملکردی جهادی با بهره گیری از روحیه ایثار و فداکاری و شهادت طلبی هستیم.

وی افزود: حفظ و ترویج و گسترش ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس که در حقیقت الگویی از عملکرد جهادی با مشخصات ذکر شده بود، می تواند ما را در جبهه های نبرد امروز نیز کمک و یاری کند تا ضمن صیانت از ارزش های دینی و اسلامی، انقلاب برخاسته از این ارزش ها را به پیش ببریم.

صداقت در بخش دیگری از سخنان خود، گریزی به ابعاد گوناگون نهضت عاشورا زد و با استناد به رهنمودی از مقام معظم رهبری گفت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، اگر همین نصف روز حادثه کربلا در تاریخ ما و در طول تاریخ ۱۴۰۰سال چنین اثری نهاده است، چرا فکر نکنیم که جنگ هشت ساله ما می تواند برای سال های متمادی در داخل جامعه منشأ اثر باشد؛ هر چه برای دوره دفاع مقدس سرمایه گذاری و کار کنیم زیاد نیست چون ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره بسیار گسترده، وسیع و عمیق است.

وی افزود: ما به عنوان قشر مبلغ و روحانی به طور ویژه مخاطب رهنمود و فرمایش رهبری هستیم و باید با عملکرد جهادی خود، پاسخی مناسب برای این پرسش شهدا داشته داشته باشیم که برای استخراج گنجینه ارزشمند دوران دفاع مقدس چه کرده اید و چه اقدام قابلی انجام داده اید؟

صداقت خاطرنشان کرد: ما و مجموعه همکارانمان از جمله نیازمندان به شناخت و عملیاتی کردن فرهنگ دفاع مقدس در سیره زندگی و کاری خودمان هستیم و باید با خشوع و تواضع از روح بلند شهیدان استمداد بطلبیم که ما را کمک و حمایت کنند و به ما قوت و نیرو بدهند تا بتوانیم مبلغ خوبی برای فرهنگ دفاع مقدس باشیم.

وی افزود: انشاء الله ما و همه عزیزان در محضر خدا و در مشهد شهدا هم عهد و هم پیمان شویم که با نگاهی خدامحورانه تر، هوشمندانه تر و مدبرانه تر، برای تداوم و ترویج فرهنگ و ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش تلاش کنیم و به همان نسبتی که شهدا با خون خود ثابت کردند، عملکردی جهادی و توأم با درایت و بصیرت داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار