دریادار فدوی مطرح کرد

نیروی دریایی سپاه نماد "دفاعی متقارن" با بهره‌گیری از راهبرد "نبرد نامتقارن"

فرمانده نیروی دریایی سپاه، این نیرو را نماد "دفاعی متقارن"، با بهره‌گیری از راهبرد "نبرد نامتقارن" در حوزه دریا معرفی کرد و گفت: دشمن در صورتی که در حوزه نظامی دست از پا خطا کند از جایی که تصور نمی‌کند، ضربه‌ای مهلک‌تر و آسیبی دردناک‌تر از آن چه برای مواجهه با ما تدارک ببیند، دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸ - 18January 2014

نیروی دریایی سپاه نماد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،دریادار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در مراسم تجلیل از ایثارگران و بازنشستگان سپاه در استان هرمزگان، ضمن تجلیل از سالها مجاهدت خالصانه و مستمر بازنشستگان و ایثارگران در حفظ و پیشبرد انقلاب گفت: بازنشستگی در سپاه مفهوم و معنایی متمایز با مفهوم رایج آن در سایر سازمانها دارد و رسالت پاسداری در هیچ مقطعی بازنشستگی ندارد.

سردار فدوی افزود: رسالت مقدس پاسداری بازنشستگی ندارد و علاوه بر استمرار حضور پرخیر و برکت بازنشستگان سپاه در صحنههای مختلف دفاع از انقلاب اسلامی، کوله بار نظر، اندیشه و تجربه این قشر، به عنوان بالاترین سرمایه در راستای مأموریت سپاه مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امانتی الهی است که از دل سالها مجاهدت برآمده و  خونهای پاکی  برای به بار نشستن آن نثار شده است که باید در ابعاد گوناگون از آن صیانت و حفاظت شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به این آیه شریفه "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا"، تصریح کرد: سپاه به عنوان مجموعه ای شکل گرفته از بهترین فرزندان این ملت، انجام رسالت پاسداری خود را تحت هیچ شرایطی معطل پسوندها و مقید به پیشوند ها نکرده و نخواهد کرد و لذا برای یک پاسدار چه آنکه اصطلاح شاغل یا "پیوسته" را دارد و چه او که بازنشسته و یا "وابسته" به این مجموعه خوانده می شود، استمرار این رسالت تا لحظه مرگ یا شهادت یک عهد ناگسستنی است.

سردار فدوی در ادامه به پیشرفتها و توانمندیهای دفاعی اشاره کرد و گفت: به همت فرزندان ملت در بخشهای دفاعی شاهد حدی از جهش و تکامل هستیم که اگر در ابعاد دیگر نیز این جهش و تکامل اتفاق بیفتد، حنای تهدید و تحریم هیچ رنگی نخواهد داشت.

وی با اشاره به تاریخ اسلام و دوران هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: خداوند متعال وعده کرده است که اگر در مسیر رضایت و یاری او ثابت قدم باشیم، پیروزی بر دشمن ولو دشمنی با تعدد نفرات و کثرت ادوات امری ممکن و عینی خواهد بود چنانچه در دفاع مقدس این وعده خدا به عینه محقق شد.

دریادار فدوی با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در شکل گیری قدرت بازدارندگی، بر آمادگی کامل این نیرو برای انجام مأموریتهای مختلف دفاعی اشاره و بیان کرد: نیروی دریایی سپاه، نماد "دفاعی متقارن"، با بهرهگیری از راهبرد "نبرد نامتقارن" در حوزه دریاست.

وی افزود: ما در یک میدان و رویارویی کاملا عملیاتی و در حالی که نقطه مقابل این رویارویی، مدعی نماد قدرت دریایی جهان قرار داشت، در یک تقابل ناهمگون به لحاظ ادوات و ابزار، با اجرای اصل مقابله به مثل، دشمن را از خسارتها و آسیبهایی که به ما وارد ساخت، کاملا پشیمان کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در این راهبرد ثابت کردیم که در حالت ناهمگون و نامتقارن هم میتوان ضربهای به دشمن متجاوز و زورگو زد که بسیار فراتر از تصورات و محاسبات او باشد.

وی افزود: بر پایه این راهبرد و در یک فضای کاملا عملیاتی و واقعی ثابت کردیم که دشمن در صورتی که در حوزه نظامی دست از پا خطا کند از جایی که تصور نمیکند، ضربهای مهلکتر و آسیبی دردناکتر از آن چه برای مواجهه با ما تدارک ببیند، دریافت خواهد کرد. 

سردار فدوی در ادامه اظهار داشت: ما در شرایطی این درس را به صورت عملی به دشمن دادیم که ادوات و امکانات ما در شرایط دوران دفاع مقدس در پایین ترین سطح کمی و کیفی قرار داشت.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: اما امروز وضعیت بسیار متفاوتتر  از گذشته است و ما در لایهها و بخشهای مختلف دفاعی در سایه تلاشهای بومی و داخلی، به امکانات و ابزارهای پیشرفته و خوبی برای دفاع از خود دست پیدا کردهایم و این امکان در اختیار نیروهایی مؤمن و فداکار و شهادتطلبی قرار گرفته است که برای دفاع از حریم خود آماده هر گونه فداکاری هستند.

سردار فدوی در پایان از فراهم شدن امکان بهرهمندی بازنشستگان نیروی دریایی سپاه از تسهیلات دورههای بصیرتی مشهد مقدس به همراه خانوادههایشان خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار