سردار فضلی:

دیدار با رهبری هدیه‌ی فتح عملیات کربلای 5 بود

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما در جنگ یاد گرفتیم که هرگاه اشراف اطلاعاتی و اطلاعات تاکتیکی بیشتر داشته باشیم با واحدها و یگان‌های کمتری به مقابله با دشمن می‌رفتیم و با توفیقات الهی پیروزی نصیب ما می‌شد.
کد خبر: ۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹ - 15January 2014

دیدار با رهبری هدیه‌ی فتح عملیات کربلای 5 بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اردوی بصیرت مسئولان و روحانیون نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه با عنوان میثاق با شهیدان در  یادمان های دوران هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان برگزار شد.

سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در این اردو و با توجه به ایام سالگرد عملیات کربلای ۵ به تشریح این عملیات پرداخت.

سردار فضلی ضمن توصیه به بهرهگیری از زبان هنر و تبلیغ هنرمندانه، هوشمندانه و در عین حال مخلصانه در توسعه و گسترش فرهنگ و ارزشهای دوران هشت سال دفاع مقدس، به مقدمات شکل گیری عملیات کربلای 5 اشاره کرد و گفت: فرماندهان ما قریب ۶ماه برای اجرای عملیات کربلای ۴کار کرده بودند و به لحاظ نیرو و ادوات شرایط خوبی فراهم آمده بود. 

وی افزود: عبور از رودخانه اروند و تصرف مناطق جنگی بصره و پیشروی به سوی این شهر، از جمله شاخص های عملیات کربلای ۴بود و یگانهای شرکت کننده در این عملیات از قدرت بالایی برخوردار بودند، از جمله لشکر سید الشهدا(ع)، لشکر ام الفضل(ع)، لشکر محمد رسول الله(ص)، نجف اشرف، لشکر فجر، لشکر ۴۱ثارالله و... و برای عقبه رزمندگان پادگانهای دوکوهه و شهید کلهر و اردوگاه کوثر کیلومتر ۱۰جاده اهواز و سوسنگرد در نظر گرفته شده بود. 

فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور در ادامه گفت: در جریان عملیات کربلای ۴ تحرکی با تمام ظرفیت شکل گرفت، اما با بمباران بی وقفه دشمن و حملات شیمیایی، دستور عقبنشینی صادر شد که در این عملیات شهدای زیادی در سپاه، به اسلام تقدیم شد، که قریب به 10 هزار نفر در جریان حملات هوایی، شیمیایی و توپخانهای دشمن شهید و مجروح شدند.

وی تصریح کرد: در همین مقطع بود که حضرت امام(ره) در جریان یک سخنرانی فرمودند که ما در مسیر بیرون راندن متجاوزان و دفع خطر با هدف ادای دین و تکلیف به جبهه آمدهایم و شکست و پیروزی مهم نیست. ما این سخن را آویزه گوش خود قرار دادیم و دانستیم که ما در هر دو صورت پیروز هستیم، و این نکته استراتژی بسیار مهمی در آن برهه از زمان در جبهه بود. 

سردار فضلی خاطرنشان کرد: در پی این حوادث و بعد از ۳ روز جلسه و بررسی، تصمیم بر عملیات کربلای ۵ گرفته شد که در این زمان رزمندگان باید از موانعی پیچیده که عبارت بود از ۳ تا ۱۰ کیلومتر آب در منطقه شلمچه، باتلاقهای پی در پی، میدان مین، کمینهای به هم پیوسته عراقیها، دژ تاریخی شلمچه، ۲۵۰متر سیم خاردار حلقوی به هم پیوسته، وجود هلالهای اطراف دژ که از آن حفاظت میکردند، نخلستانهای انبوه و پر از مخاطره و موانع دیگری که هر فرماندهای را برای انجام عملیات دچار تردید و توقف میکرد. 

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در این زمان ندای پیر جماران مبنی برفرمان عملیات کربلای۵ جانها را روحی تازه بخشید و همه اعلام آمادگی کردند و این عملیات در ۱۹دی ساعت ۲ نیمه شب آغاز شد و اولین گردانی که به خط دشمن حمله کرد، گردان  حضرت زینب(س) بود. 

وی در ادامه گفت: در شروع عملیات کربلای ۵، رزمندهها برنامههای معنوی خاصی را دنبال میکردند و از آن جمله رزمندگان لشکر سید الشهدا(ع) که قریب 10 هزار نفر بودند و در مجموع ۲۰ میلیون صلوات نثار سلامتی حضرت ولی عصر(عج) کردند تا با این پشتوانه روحیهای مضاعف جهت انجام عملیات داشته باشند و تصرف دژ شلمچه سهم این لشکر شد. 

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به روحیه ابتکار و خلاقیت در نزد بچههای رزمنده و بهرهگیری آنان از تاکتیکهای بومی، افزود: ما در جنگ یاد گرفتیم که هرگاه اشراف اطلاعاتی و اطلاعات تاکتیکی بیشتر داشته باشیم با واحدها و یگانهای کمتری به مقابله با دشمن میرفتیم و با توفیقات الهی پیروزی نصیب ما میشد. 

سردار فضلی خاطرنشان کرد: در ادامه ما شاهد ۹ مرحله عملیاتی در قالب عملیات کربلای ۵ بودیم و در این عملیات بسیار سخت و سنگین دوستان و عزیزان زیادی از جمله حجتالاسلام میثمی و شهید کلهر را از دست دادیم و سرانجام پس از ۲۲روز عملیات دشوار، اهداف از پیش تعیین شده محقق شد و این عملیات به پیروزی رسید.

وی افزود: خبر این  فتح و پیروزی به گوش رهبر کبیر انقلاب رسید و وعده فرمودند که رزمندگان لشکر سید الشهدا(ع) به دیدار ایشان مشرف شوند و در جریان این دیدار به اتفاق ۸۰ نفر از رزمندگان لشکر و به نمایندگی از سایر رزمندهها برای دیدار با امام راحل به جماران رفتیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار