سردار نقدی در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی:

علوم انسانی و ساختار علمی کشورمان بر مبنای «سکولاریسم» است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نظریه اسلامی قدرت می‌گوید «منشأ قدرت خداست»؛ اما متأسفانه ساختار علمی کشور و علوم انسانی ما بر مبنای پوزیتیویسم (اثبات‌گرایی)، تجربه‌گرایی و سکولاریسم است.
کد خبر: ۵۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ - 16November 2015

علوم انسانی و ساختار علمی کشورمان بر مبنای «سکولاریسم» است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش «استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، باید اقتدار خود را با تکیه بر ظرفیتهای درونی ارتقاء داده و در این رابطه دل به خارج از کشور نبندیم.

وی ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون با نظریاتی مبنی بر این که ما در عرصه بینالمللی نیاز به یک تکیهگاه شرقی و یا غربی داریم مواجه بودهایم؛ که البته این تفکر هر بار پاسخ مستحکمی از انقلاب دریافت کرده و شکست خورده؛ اما مجددا خود را بازتولید کرده و به مدار برگشته است؛ به حدی که امروز رهبر انقلاب اسلامی به این تفکر پاسخ میدهد.

سردار نقدی با طرح این پرسش که چرا بعد از 36 سال هنوز نتوانستهایم از این مسئله ارتجاعی عبور کنیم، گفت: وقتی میخواهیم مشکلات اقتصادی را مرتفع کنیم عدهای میگویند «باید با ابرقدرتها ارتباط برقرار کرد»؛ هنگامی که میخواهیم توان دفاعی و سطح امنیتی خود را ارتقاء دهیم میگویند «ما با دیگر کشورها تعامل برقرار میکنیم و بدین ترتیب امنیت برقرار میشود»؛ هنگامی که از پیشرفت صنعت سخن به میان میآید میگویند «به فناوریهای کشور یا قدرتهای بزرگ نیازمندیم»؛ گویی این تفکر «استقلال» را درک نمیکند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین منشأ تفکر این عده را دانشگاههای کشور دانست و افزود: این افراد تقصیری ندارند؛ وقتی که دانشگاههای ما بر اساس علوم انسانی غربی شکل گرفته است، مسلما افرادی که تربیتیافته این نظریات هستند نیز چنین خروجیای را در نظر دارند.

وی در خصوص راه حل این مشکل نیز تصریح کرد: باید نظریه قدرت بر مبنای تعالیم اسلامی تبیین شود؛ که اگر این مسئله محقق شود آن وقت بدنه جامعه ما خود در برابر اینگونه نظریات بهطور طبیعی واکنش نشان خواهد داد.

سردار نقدی اظهار داشت: متاسفانه غربگرایان که قدرت را بر اساس مبانی غربی تفسیر میکنند معتقدند که «نیروهای مسلح، ثروت، پول و تبلیغات مولفههای اصلی قدرت است؛ پس ناگزیریم برای قدرتمند شدن به ابرقدرتها تکیه کنیم»؛ اما باید به این افراد بگوییم این مسئله نه یکبار، بلکه بارها نقل شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، محمدرضا شاه هر سه مولفه را در اختیار داشت؛ اما پیروز میدان ملت ایران بودند. در افغانستان، شوروی سابق نیز هر سه مولفه را داشت؛ اما به واقع پیروز میدان، ملت افغانستان بودند. اسرائیل هم با آن همه تسلیحات، در لبنان و فلسطین چندین بار شکست میخورد؛ که اینها همه نشان از این دارد که باید درباره این تفکر تأمل کرد.

وی بیان کرد: چرا سید حسن نصرالله اسرائیل را سستتر از خانه عنکبوت میداند؟ مگر وی چطور قدرت را تفسیر کرده که این همه قدرت سختافزاری را نمیبیند؟ پس ما نیز باید چنین تفسیری از قدرت داشته باشیم، و به آن برسیم.

سردار نقدی افزود: نظریه اسلامی قدرت میگوید «منشأ قدرت خداست»؛ اما متأسفانه ساختار علمی کشور و علوم انسانی ما بر مبنای پوزیتیویسم (اثباتگرایی)، تجربهگرایی و سکولاریسم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر تأثیر مقاومت و ایستادگی گفت: همین الان مدت چهار سال است که قطعه کوچک شیعهنشینی از حلب در محاصره قرار گرفته؛ اما همچنان با کمبود سلاح در برابر دشمن ایستادگی میکند، و راه نفوذ در آن بسته است.

وی تصریح کرد: طبق آیه قرآن، تجلی قدرت خدا در اراده ملتها نهفته است و اگر ملتها صف واحدی را تشکیل دهند، میتوانند در برابر انبوه رسانهها و تسلیحات پیشرفته مقاومت کنند.

سردار نقدی بیان کرد: اگر در جایی ناو و موشک دشمن بر ملتی غلبه میکند، به خاطر عدم شجاعت و بی بصیرتی آن ملت است. این بی بصیرتی است که ملتها را در برابر تبلیغات دشمن متزلزل میکند. طمع است که ملتها را در برابر ثروت دشمن، زمینگیر کرده، و ترس است که ملتها را در برابر موشک دشمن مغلوب میکند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند "نقشه دشمن در منطقه بر دو پایه «ایجاد اختلاف» و «نفوذ» استوار است"؛ که ایجاد اختلاف را با تحقق وحدت و همبستگی، و راه نفوذ را با ایمان و اخلاص میتوان مسدود کرد.

وی در پایان گفت: نقش بسیج در ایجاد قدرت درونی کشور در این است که با تفکر بسیجی، ایمان و اقتدار را پایدار نگه دارد، و وحدت و ایمان را محقق کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار