اجرای نمایش "پوتین‌ها" در سومین روز جشنواره تئاتر فجر

نمایش "پوتین‌ها" در جشنواره تئاتر مقاوت جایزه دوم نمایشنامه‌نویسی، جایزه سوم بازیگری مرد و جایزه اول موسیقی را از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸ - 20January 2014

اجرای نمایش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نمایش "پوتینها" به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی در سومین روز جشنواره تئاتر فجر اجرا خواهد شد. این نمایش پیش از این در جشنواره تئاتر مقاومت اجرا و پس از حضور موفقی که در این جشنواره داشت به سی ودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شد.

وی با بیان اینکه تغییرات کلی در متن و کارگردانی ایجاد کردم، افزود: "پوتینها" در خصوص فردی است که پایش را در جنگ از دست می دهد و در طول نمایش از سه زاویه مختلف علت مجروحیتش مطرح میشود.

نمایش «پوتین ها» سه داستان را به صورت موازی روایت می کند؛ در داستان نخست زندگی فردی روایت می شود که در اولین روز  جنگ در حالی که پوتین پایش نیست، یک پایش از دست می دهد و چون هنوز وارد جنگ نشده مردد است که آیا خود را جانباز بنامد یا خیر؟  در داستان دوم سرگذشت پوتینهایی که باید پای آن فرد در اپیزود اول باشد روایت میشود و در داستان سوم با زندگی فردی آشنا میشویم که اقدام به دزدیدن آن پوتین ها کرده است.

در این نمایش دو شخصیت دوست داشتنی و جذاب به نام های «چپی» و «راستی» در قالب یک زوج هنری حضور دارند که به تدریج مشخص می شود که این دو شخصیت پوتین های پای چپ و راست «اسفندیار» (با بازی علیرضا مهران) یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند.

اسنفدیار روابط خوبی با پسر کوچک خود ندارد و به هیچ وجه نمی تواند با او ارتباط درست و عمیقی برقرار کند تا اینکه پسر در بازی فوتبال از ناحیه پای چپ دچار مصدومیت شدیدی می شود و این اتفاق زمینه ایجاد ارتباط بین این پدر و پسر را فراهم می کند.

لازم به ذکر است، نمایش «پوتینها» در جشنواره تئاتر مقاوت جایزه دوم نمایشنامهنویسی، جایزه سوم بازیگری مرد و جایزه اول موسیقی را از آن خود کرد. در این نمایش معصومه شیخزاده، علیرضا مهران، نرگس امینی، جعفر کرمانی، روزبه اختری و حسین شفیعی به عنوان بازیگر ایفای نقش میکنند.

نظر شما
پربیننده ها