جشنواره فیلم فجر به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت

در این جلسه جشنواره فیلم فجر به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی مورد بررسی و حمایت قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵ - 11January 2014

جشنواره فیلم فجر به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علیرضا رضا داد دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی حاضر شد و گزارشی از روند جشنواره ارائه کرد.

در این جلسه مقرر شد رویکردها، سیاستها و راهبردهای جشنواره بین المللی فجر در تعامل کمیسیون هنر و معماری با سازمان سینمایی تدوین و نهایی شود تا در دورههای آینده جشنواره بینالمللی فجر بر اساس آن برگزار شود.

 دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو؛ رئیس کمیسیون هنر و معماری دراین جلسه گفت: یکی از وظایف کمیسیون هنر و معماری پرداختن به جشنواره فجر به عنوان مهمترین رویدادهای هنری کشورمان و بررسی آن است. امیدواریم امسال جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور سینماگران و کارگردانان نسل های مختلف پربارتر از دوره های قبل برگزار شود و به پویایی بیشتر سینما کمک کند.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر نقطه عطف انقلاب اسلامی در بخش های مختلف هنری از جمله سینماست و در این حوزه مسایل و آسیب هایی وجود دارد. سینما از مقولههایی است که بر اساس معیارها و شاخص های نظام می تواند مسیر توسعه را پیش ببرد.

 علیرضا رضاداد؛ دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر پس از ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: امروزه و با به وجود آمدن تحولات فیلمسازی در ایران ما با وضعیت بسیار متنوعی روبرو هستیم. بعضی از فیلمسازان با گرفتن پروانه ساخت فیلم به تولید می پردازند، بعضی دیگر فیلم های خود را قبل از نمایش در داخل به جشنوارههای خارجی میفرستند و آنها هم برای حضور در جشنواره متقاضی هستند.

 دبیر سی و دومین جشنواره بین الملی فیلم فجر ادامه داد: علاوه بر هنرمندان با سابقه و کارگردانان پیشکسوت و شاخص سینما، یک موج جدی در مورد حضور فیلم اولی ها به وجود آمده  که در بین آنها استعدادهای درخشانی وجود دارد.  اعتقاد ما بر این است که همه هنرمندان و کارگردانان سینمای ایران زیر چتر جشنواره حضور داشته باشند.

 محمد حسین ایمانی؛ رئیس کمیسیون هنر و معماری، محمد علی خبری؛ دبیر کمیسیون و اسماعیل آذر، محمد علی رجبی، حمید نوربخش، مجتبی آقایی، مجید شریف زاده، حسین نیرومند، حسن ریاحی، محمدرضا جعفری جلوه(مدیر عامل بنیاد فارابی)، حسن بلخاری و حسین پارسایی در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار