امیر یاسینی در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

نمایان شدن نیت پلید صدام در روزهای نخست جنگ

پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه خود مردم عرب زبان خوزستان می‌گفتند که نیروهای صدام وقتی وارد بستان شدند تبلیغات می‌کردند ولی وقتی بستان را با توپ و تفنگ گرفتند گفت: مردم در روزهای نخست جنگ به ماهیت عراقی‌ها پی بردند که هدف آنها تصرف خاک ایران بود و فقط می‌خواستند از وجود مردم عرب زبان خوزستان سو استفاده کنند.
کد خبر: ۷۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ - 03March 2016

نمایان شدن نیت پلید صدام در روزهای نخست جنگ

امیر یاسینی پیشکسوت دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اظهار داشت: صدام قبل از اینکه به ایران حمله کند، طی نشستی خبری قرارداد 1975 الجزایر را پاره و اعلام کرد که این قرارداد تحقیر ملت عراق مخصوصا اعراب است که پاسخ این تحقیر را با حمله به ایران خواهیم داد و یکروزه خوزستان و یک هفتهای حکومت ایران را ساقط خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: صدام حسین قصد داشت نام خوزستان را به عربستان تغییر دهد و از طرف دیگر به آبهای آزاد دسترسی پیدا کند و با فتح این منطقه به منابع نفتی و شاهراههای اقتصادی برسد.

امیر یاسینی با بیان اینکه صدام آرزو داشت نیروی دریایی عراق را گسترش دهد، خاطر نشان کرد: صدام شاید در اوایل جنگ توانست تا حدودی اهداف پلید خود را عملی سازد اما بعد از اینکه پیام امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه جوانان اهواز اجازه نمیدهند نیروهای صدام پیشروی کنند جوانان نیز همان اوایل جنگ با تشکیل نیروهای مردمی شماری از تانکها و ادوات زرهی دشمن را منهدم کردند.

وی گفت: صدام با پشتیبانی دولتهای شرقی و غربی تصور میکرد، میتواند به اهداف شوم خود برسد. چون اوایل انقلاب ایران انسجام لازم را نداشت، صدام هم با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داشت در این فکر بود که می تواند آرزوی  خود را بر آورده کند. اما با شکلگیری و انسجام ارتش و سپاه و اجرای عملیات طریق القدس به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و سرلشکر محسن رضایی توانستند دشمن متجاوز را از منطقه چذابه مجبور به عقب نشینی کنند.

پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه خود مردم عرب زبان خوزستان میگفتند که نیروهای صدام وقتی وارد بستان شدند تبلیغات میکردند ولی وقتی بستان را با توپ و تفنگ گرفتند مردم پی به ماهیت عراقیها بردند که هدف آنها تصرف خاک ایران بود و فقط می خواستند از وجود مردم عرب زبان خوزستان سو استفاده کنند که نقشه آنها برای مردم خوزستان رو شد و به مقابله با آنها پرداختند و اجازه ندادند یک وجب از خاک پاک کشورمان دست عراقی بیفتد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار