استاندار مرکزی:

رسانه‌ها در راستای مشارکت مردم نقش‌آفرینی کنند

مخلص الائمه گفت: رسانه‌ها در راستای جلب مشارکت مردم برای تحقق فرمان سال نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۶۶۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ - 06April 2024

رسانه‌ها در راستای جلب مشارکت مردم برای تحقق فرمان سال نقش‌آفرینی کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، دکتر «فرزاد مخلص الائمه» در نشست صمیمی با موضوع "رسانه؛ جهاد تبیین اظهار داشت:  در بیش از دو سال گذشته رسانه‌ها به شیوه‌های مختلف همواره در کنار مدیریت اجرایی استان حضور داشته‌اند و هیچ سلیقه و رسانه‌ای را مقابل خود نمی‌بینم و انگیزه پیشرفت استان در مدیران رسانه‌ها مشهود است.

دکتر مخلص‌الائمه با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این بوده که نگاه یکسانی به رسانه‌ها داشته باشیم، گفت: در استانداری‌ مرکزی پول‌پاشی و فعالیت غیرمشروع رسانه‌ای نداشته‌ایم و بر فعالیت آزاد رسانه‌ها در چارچوب قانون و اخلاق تأکید داریم.

وی در ادامه با اشاره به برخی مطالبات مطرح شده، اذعان داشت: حجم کارهای عقب افتاده و زمین مانده بسیار زیاد است و از مسائلی که رسانه‌ها منعکس می‌کنند مطلع هستیم، لکن بازکردن برخی گره‌های کهنه و قدیمی، انرژی و فرصت قابل توجهی می‌طلبد و کماکان برای پیدا کردن راه حل مسائل به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مسأله بر خلاف سؤال مبتنی بر دانسته‌ و علم است و برای رفع موانعِ پیشرفت که آن‌ها را مسأله می‌نامیم باید راه حل‌ها را درست و به‌موقع تشخیص داد و رسانه‌ها می‌توانند در این مهم نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه حدود ۲ سال و نیم از عمر دولت سیزدهم گذشته و فرصتِ زمانی چندانی تا پایان دوره خدمت باقی نمانده است، گفت: سال ۱۴۰۳ برای دستگاه‌های اجرایی فرصت ویژه‌ای است که بتوانیم کارهای شروع شده و باقی مانده را به ثمر برسانیم.

وی با تقدیر از عملکرد روابط عمومی‌ استانداری مرکزی، ضمن اشاره به تحرک مثبت روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، افزود: انتقادات و مطالباتی نسبت به روابط‌ عمومی‌ها و متقابلاً نسبت به رسانه‌ها وجود دارد که معاونت سیاسی استانداری، روابط عمومی و اداره کل ارشاد به عنوان متولیان این حوزه باید مطالبات به‌حق را پیگیری کنند و این جلسات مشترک برای گفتگو و هم‌اندیشی تداوم داشته باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: توان و تخصص مدیران در حدود مشخصی است به‌ویژه در حوزه رسانه که یک کار تخصصی و حرفه‌ای است نمی‌توان انتظار زیادی داشت اما باید تراز مدیران استان در حوزه فهم و تعامل رسانه‌ای را بالا ببریم. مخلص‌الائمه افزود: برای سال جدید از رسانه‌ها می‌خواهیم پیشنهاد کنند که در این مدت باقی‌مانده و مبتنی بر واقعیت‌ها چه کارِ ویژه‌ای را می‌توانیم در حوزه رسانه و روابط عمومی سازماندهی کنیم. استاندار مرکزی به فرمان سال اشاره کرد و با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردم در مسیر جهش تولید و رشد اقتصادی کشور، گفت: در بحث تحقق فرمان سال، رسانه‌ها باید کمک کنند و در راستای جلب مشارکت مردم وارد میدان شوند.

وی خاطرنشان کرد: فضای استان و گفتمان حاکم باید گفتمان پیشرفت باشد و رسانه‌ها در ترویج این گفتمان نقش بسزایی دارند. مخلص‌الائمه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با برنامه‌ریزی دشمن در حوزه عفاف و حجاب، تأکید کرد: چالش تحمیلی حجاب برای کشور و خانواده‌ها جدی است و تقاضا داریم رسانه‌های استان به ویژه در حوزه ترویجی، تبلیغی و تبیینی به این مهم بپردازند و دستگاه‌های مسئول را کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار