مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

موزه‌های دفاع مقدس محور انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های آینده است

سردار «ناظر» با بیان اینکه اصل تشکیل موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور، انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های آینده است گفت: امیدواریم با ساخت موزه‌های دفاع مقدس و ارائه محتوا‌های فاخر بتوانیم نقش تمام اقشار جامعه همچون اصناف، دانش آموزان، دانشجویان، یگان‌های نظامی، مادران و در این برهه طلایی از تاریخ کشورمان را به نمایش بگذاریم.  
کد خبر: ۶۶۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ - 19May 2024

ماهیت تشکیل موزه‌های دفاع مقدس در کشور انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های آینده استسردار «محمدقاسم ناظر» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: در جلسه هم‌اندیشی با سردار کارگر مقرر شد که موزه دفاع مقدس بازدید شود و با طرح‌ریزی محتوا‌های فاخر، پس از تصویب در موزه‌ها پیاده سازی کنیم.

وی گفت: تهیه محتوا‌های مرتبط با موزه دفاع مقدس استان فارس سخت و دشوار بود که امیدواریم بعد از تکمیل موزه در یک ماه آینده سوژه‌هایی که تبدیل به اثر شده را بتوان نصب کرد.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: هدف اصلی تشکیل موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور، انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های آینده است و باید بتوانیم نقش اقشار جامعه در دفاع مقدس را به نمایش بگذاریم. 

سردار ناظر بیان کرد: جنگ تحمیلی ما از این نظر مقدس بود که علیه مظاهر کفر می‌جنگیدیم و در اوج تحریم و فشار اقتصادی از تمامیت مرزی خود حراست کردیم. 

وی گفت: با بررسی جنگ‌ها گذشته درخواهیم یافت که پادشاهان ایران برای حفظ قدرت خود در جنگ‌ها مجبور به واگذاری بخشی از سرزمینمان به دشمن بودند، اما در دفاع مقدس ایرانیان با تاسی از فرهنگ عاشورا و رهبری امام خمینی (ره) در مقابل رژیم بعث عراق مقاومت کردند و مقتدرانه در این نبرد سرآمد شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار