استاندار مرکزی:

باید برای کاهش خام فروشی در صنعت نفت، گام‌های بلندتری برداشته شود

مخلص الائمه گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور حرکت رو به جلو داشته باشد باید برای کاهش خام فروشی در صنعت نفت، گام‌های بلندتری برداشته شود.
کد خبر: ۶۵۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ - 09March 2024

اگر بخواهیم اقتصاد کشور حرکت رو به جلو داشته باشد باید در خصوص خام فروشی بازنگری صورت گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، دکتر «فرزاد مخلص الائمه»  پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول در واحد تولیدی ماشین سازی اراک اظهار داشت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور حرکت رو به جلو داشته باشد باید برای کاهش خام فروشی در صنعت نفت، گام‌های بلندتری برداشته شود.

 

استاندار مرکزی ادامه داد: این واحد تولیدی یک ظرفیت بی نظیری در حوزه صنعت کشور ایجاد کرده است و تولیدات آن همواره جز اولین‌ها بوده است و تحت هر شرایطی تلاش کرده توانمندی خود را حفظ کرده است.

مخلص الائمه افزود: در راستای حمایت، توسعه و معرفی واحدهای تولیدی، کنسرسیوم اقتصادی استان مرکزی شکل گرفته و فعالان و بزرگان صنعت به این کنسرسیوم پیوسته‌اند. در صورتی که خواهان ارزش افزوده مورد نظر جامعه فرهنگیان از سوی صندوق هستیم ضروری است شرایط را برای بازسازی و ارتقای این صنعت فراهم کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با تولید این راکتور فوق سنگین تولید متانول، ایران جز ۵ کشور تولیدکننده این تجهیز در جهان قرار گرفته است، گفت: هرچند با این اقدام یک گام کوچک از خام فروشی فاصله می‌گیریم، به طور حتم باید زنجیره تولید متانول در کشور تکمیل شود و در جهان جایگاه خود را ارتقا ببخشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها