در بیست و دومین دوره تئوری هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی؛

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش: طرح‌های «لبیک» را با قدرت پیگیری می‌کنیم/ ساختار‌های «نزاجا» متناسب با تهدیدات به‌روز می‌شود

امیر سرتیپ «نعمتی» با اشاره به برخورداری نیروی زمینی ارتش از تسلیحات نقطه‌زن و هوشمند گفت: طرح‌های لبیک را با قدرت پیگیری و متناسب با تهدیدات و مأموریت‌ها، ساختار‌ها را به‌روز می‌کنیم.
کد خبر: ۶۵۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ - 19February 2024

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتشبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز (دوشنبه) در بیست و دومین دوره تئوری هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: شهدا با نثار جان خود توان نیروی زمینی را ارتقاء بخشیدند.

امیر سرتیپ نعمتی در ادامه به اقدامات صورت‌گرفته در جهت توانمندی نیروی زمینی ارتش اشاره و عنوان کرد: با کمک جوانان و نخبگان دستاورد‌ها و پیشرفت‌های زیادی در نیروی زمینی ارتش داشتیم و خوشبختانه در زمینه تجهیزات خودکفا شده‌ایم.

جانشین فرمانده نزاجا با تأکید بر آمادگی این نیرو جهت انجام هرگونه مأموریتی، افزود: امروز نیروی زمینی ارتش با سه طرح «لبیک» تحولات زیادی پیدا کرده است. طرح «لبیک یک» در جهت ایجاد ساختار و سازمانی است که متناسب با پاسخ نیازمندی‌های روز است و پس از تصویب سلسله‌مراتب مورد تصویب فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عنصر اصلی میدان رزم در نیروی زمینی گردان‌های آن با رسته‌های مختلف است، گفت: نیروی زمینی ارتش از نیرو‌های متحرک هجومی و تیپ‌های واکنش سریع برخوردار است که توانمندی بالایی دارند؛ همچنین گروه‌های مهندسی رزمی نزاجا در قرارگاه‌های منطقه‌ای حضور دارند که نیاز‌های این نیرو را در این حوزه تأمین می‌کنند.

امیر نعمتی سپس با اشاره به مأموریت پشتیبانی رزمی پایگاه‌های هوانیروز ارتش، یادآور شد: نیروی زمینی ارتش ۳۲ بیمارستان منطقه‌ای در اقصی‌نقاط کشور دارد که به مردم عزیزمان خدمات ارائه می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: طرح «لبیک ۲» در نیروی زمینی بر مبنای تجهیزات متناسب با ساختار و فناوری روز است و در این نیرو در حال اجراست. در این طرح ما از تجهیزاتی بهره می‌بریم که نقطه‌زن و هوشمند و از قابلیت شبکه‌شدن برخوردار هستند تا متناسب با تهدیدات، تجهیزات را به‌روز کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع معیشت کارکنان نیروی زمینی ارتش گفت: در طرح «لبیک ۳» به نوسازی و بازسازی اماکن نیروی زمینی پرداختیم که در این طرح حدود ۱۰ میلیون و ۲۴۲ هزار مترمربع بازسازی اماکن این نیرو را انجام دادیم و این طرح همچنان ادامه دارد. این طرح دارای ۲ قسمت است که بخش دیگر آن مربوط به ساخت منازل سازمانی و شخصی در نیروی زمینی ارتش است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار واحد تکمیل و در اختیار کارکنان قرار داده شده است. اقدامات صورت‌گرفته در نیروی زمینی ارتش در جهت ارتقای توان و آمادگی رزمی این نیرو است.

امیر نعمتی همچنین با اشاره به امنیت مرز‌های کشورمان اظهار داشت: تمامی مرز‌ها علاوه بر عنصر فیزیکی با سیستم پایش تصویری، دوربین‌های حرارتی پیشرفته، پهپادها و سیستم‌های شنود‌ پیشرفته و دیجیتال، شبانه‌روز رصد می‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی در مرز‌ها وجود ندارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: علاوه بر مأموریت‌های اشاره‌شده، طرح انسداد مرز‌های شرقی هم توسط نیروی زمینی در حال انجام است. انسداد مرز مجموعه کاملی از دیوارکشی، دایر کردن سیستم الکترونیکی و فیزیکی مرز و... است که توسط مهندسی رزم انجام می‌شود.

وی گفت: در نیروی زمینی ارتش طرح‌های محرومیت‌زدایی استان‌های مختلف کشور در حال انجام است و با امکانات موجود در جهت رفع محرومیت‌زدایی و مشکلات اقدامات خوبی صورت گرفته است. نیروی زمینی در چند سال اخیر در حوزه مردم‌داری و مردم‌یاری یک نیروی پیشرو بوده و در هنگام بروز بلایای طبیعی جزو اولین نیرو‌هایی است که در مناطق حاضر می‌شود؛ لذا شعار «ارتش فدای ملت» را در عمل و به خوبی به اثبات رساندیم.

امیر نعمتی با بیان اینکه در حوزه آمادگی و رزم بیش از ۱۰ طرح را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: طرح‌های لبیک را با قدرت در نیروی زمینی ارتش پیگیری و متناسب با تهدیدات و مأموریت‌ها، ساختار‌ها را به‌روز می‌کنیم؛ همچنین طرح‌های تکریم خانواده‌ها، تکریم خانواده معظم شهدا و بازنشستگان و... از دیگر طرح‌های در حال انجام این نیرو است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار