نماینده ولی فقیه در لرستان:

طراح اصلی میدان سیاست مردم هستند

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در گفتمان جمهوری اسلامی طراح اصلی میدان سیاست مردم هستند، گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات جهانیان را مبهوت خواهد کرد.
کد خبر: ۶۵۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ - 16February 2024

طراح اصلی میدان سیاست مردم هستند

به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، ایمان، عمل صالح، انجام واجبات، ترک محرمات و دوری از محرمات و با بیان اینکه باید از حضور وفادارانه و آگاهانه ملت ایران و لرستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: مردم نشان دادند که علی‌رغم اینکه مشکلاتی هم وجود دارد؛ ولی در دفاع از نظام اسلامی و انقلاب اسلامی محکم، استوار و خستگی‌ناپذیر ایستاده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت روز روحانیت و دفاع مقدس، عنوان کرد: قریب به چهارهزار شهید روحانی در کنار دیگر شهدای عزیز برای برپایی و استمرار نظام جمهوری اسلامی در راه خدا به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: شهدای روحانیت قبل از پیروزی انقلاب، شهدای مدرسه فیضیه، شهدای محراب، امام‌جمعه و جماعات به‌واسطه منافقین پلید به درجه شهادت نائل شدند، شهدای روحانیت در دفاع مقدس هم همه اینها نشان‌دهنده آمادگی برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی از سوی روحانیت مکرم است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه در روز اول اسفند در سال ۶۴، حجت‌الاسلام شهید «فضل‌الله محلاتی» نماینده امام راحل در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس و قضات کشور و… برای حضور در جبهه نور علیه ظلمت حرکت کردند؛ اما در نزدیکی اهواز مورد حمله جنگنده‌های دشمن بعثی قرار گرفتند، گفت: به‌منظور ارج‌نهادن به فداکاری روحانیت در دوره‌های مختلف، روز اول اسفند را به نام روز روحانیت و دفاع مقدس نامیده‌اند، در بین این شهدا حجت‌الاسلام «سید نورالدین رحیمی» هم حضور داشتند.

وی ادامه داد: ایشان از اعضای جامعه روحانیت استان و شهر خرم‌آباد و استاد مدرسه کمالیه، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بودند، در تحصیل در نزد علمای استان و شهر قم و حوزه علمیه قم در کسب علم جدیت لازم را به کار گرفتند، تجسم تقوا و پرهیزگاری، همراه با سیرت زیبای باطنی آن روحانی عالی‌قدر به همراه به این صفات مبارزه با رژیم پهلوی و تبعید و ده‌ها صفات برجسته او را در میان روحانیت ممتاز کرده بود، این روحانی محبوب مردم از آن‌چنان محبوبیتی در استان و پلدختر برخوردار بود که بدون هیاهو و سروصداهای مرسوم امروزی، به‌عنوان نماینده مردم پلدختر انتخاب شد، اگر محبوبیت و مقبولیت باشد، عموم مردم به استقبال خدمتگزار می‌روند و اصرار از او درخواست می‌کنند که مسئولیتی را بپذیرد، شهید «نورالدین رحیمی» از این دسته از انسان‌هایی بود که محبوب مردم بود و در دل مردم جای داشت، او و برادرش شهید «سید فخرالدین رحیمی» مزد تلاش و مجاهدت خود را با شهادت در راه خدا گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر (ع)، گفت: امام حسین (ع) از ایشان به‌عنوان شبیه‌ترین مردم به رسول خدا از نظر چهره ظاهری و اخلاق و منطق و سخن‌گفتن یاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شاهرخی، صفات بارز حضرت علی‌اکبر (ع) این جوان بنی‌هاشم را پاکی و مردانگی، رشادت و صلابت، جوانمردی و مقاومت، ادب و متانت همراه باایمان و علم عنوان کرد و گفت: ایشان وارث خوبی‌های عصمت و طهارت برای جوانان امروز بوده و الگو هستند.

وی گفت: روز جوان را تبریک می‌گویم از همه سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد درخواست می‌کنم که فعالیت خود را برای جوانان بیشتر کنند و درخواست‌های منطقی و دست‌یافتنی جوانان عزیز را عملیاتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تأکید کرد: جوانان سرمایه گران‌بهای این ملت هستند، موتور محرکه جامعه هستند، موفقیت‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی و ده‌ها فعالیت در عرصه‌های دیگر حاصل تلاش جوانان است که باید میدان را برای آنها باز کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم عزیز و گرامی مطمئن باشید که این روزها برخی از وزرا و معاونین وزرا به استان سفر می‌کنند پیگیر درخواست‌های منطقی شما مردم هستیم، گفت: مسائل فرهنگی، اقتصادی و صنایع راکد و نیمه‌فعال و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال و احداث صنایع جدید تا نتیجه نهایی به‌صورت مستمر و خستگی‌ناپذیر دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: مسئولان در این جهت تلاش می‌کنند، مصوباتی هم تصویب شده است و باید با تلاش مضاعف این مصوبات عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه هر اقدام و عملی که منجر به تقویت نظام اسلامی و آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا شود، حمایت از آن امری ضروری و لازم است، سستی و عدم حمایت و مخالفت با آن حرام است و جایز نیست، افزود: انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مصادیق حمایت از این آرمان‌ها است.

حجت‌الاسلام شاهرخی، گفت: در گفتمان جمهوری اسلامی طراح اصلی میدان سیاست مردم هستند و با یاری خداوند و حضور چشمگیر و انبوه در انتخابات پیش رو که یک حق و تکلیف است مردم با حضورشان چشم جهانیان را مبهوت خواهند کرد و برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی می‌افزایند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تکمیل سدهای در دست احداث لرستان، بیان داشت: خوشبختانه مقدماتی فراهم شده که سد «بختیاری» که در اقلیم جغرافیایی لرستان قرار دارد و راه‌های دسترسی به آن در استان هست با جدیت بیشتری آغاز خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تأکید کرد: این سد یکی از بزرگ‌ترین سدها است که نفع و سود آن برای عموم مردم است؛ اما چون در اقلیم و جغرافیای لرستان هست هم در ساخت و هم بهره‌برداری از آن مردم استان از آن بهره‌مند خواهند شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی، گفت: سدهایی مانند «معشوره» و دیگر سدها پس از احداث شبکه آبیاری آنها آینده روشنی برای استان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار