روایت مادر از زندگی مبارزاتی نخستین شهیده زن کرمانشاه

«سعیدی» گفت: دخترم (طیبه سادات زمانی) در صف اول تمام تظاهرات‌های علیه رژیم شاهنشاهی حضور داشت و سر دادن فریاد برائت از مستکبران را وظیفه شرعی خود و همه ملت می دانست.
کد خبر: ۶۵۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ - 09February 2024

شهیده «سادات زمانی» سر دادن فریاد برائت از مستکبران را وظیفه شرعی خود و همه ملت می دانست/ اتونشربه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «فاطمه سعیدی» مادر شهیده «طیبه سادات زمانی» در دیدار با «فرشته همتی» مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه اظهار داشت: دخترم (طیبه سادات زمانی) در صف اول تمام تظاهرات‌های علیه رژیم شاهنشاهی حضور داشت و سر دادن فریاد برائت از مستکبران را وظیفه شرعی خود و همه ملت می دانست.

مادر شهیده طیبه سادات زمانی همچنین حفظ حجاب را مهمترین ویژگی این شهیده عنوان کرد و افزود: او متواضع، مهربان و با اخلاص بود و هیچگاه نمازش را بدون خواندن دعا به پایان نمی برد، حتی در دبیرستان منادی حجاب بود و در راه دفاع از ارزشهای اسلامی تلاش می‌کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه هم در این دیدار شهدای زن را نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار انقلاب برشمرد و تصریح کرد: رشادت زنان در دوران انقلاب و بزنگاه های پر فراز و نشیب مسیر مقدس دفاع از آرمان‌های امام راحل و ولی امر مصداق بارز جهاد فی سبیل الله است.

فرشته همتی حضور زنان در تمام میادین علمی، ورزشی، فرهنگی و مذهبی را نشانگر اهمیت به جایگاه زن در بعد از انقلاب دانست و گفت: زنان همواره در تمام عرصه ها پا به پای مردان نقش آفرینی کرده اند و در جبهه جهاد نیز تعداد قابل توجهی از شهدا زن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها